Magnumresponse Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Hei! Får ikke start på V8. Ser at strøm til coil er ustabil/kutter ved startforsøk. Kan komme tilbake igjen etter en stund, men ser ut til å kutte når forsøk på start. Er det noen kjente gjengangere her? Rele eller tenningslås? Den gikk fint for litt siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Det var litt forskjeller ute og gikk avhengig av årgang , motorstørrelse , produsent av tenningsanlegg og type drivstoffforsyning. Men 1987 ? hadde vel sprut og elektronisk tenning om jeg husker rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnumresponse Skrevet 11. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2021 Stemmer det ja, original denne. Driver og går over diverse releer, i håp om å finne synderen til den periodevise strømmangelen, og jaggu var det på sin plass å gå over litt også, mye irr. Har også oppdaget at denne kondensatoren/motstanden som står ved coil, ikke er koblet til noe sted... hvor skal den kobles? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnumresponse Skrevet 11. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2021 Har for sikkerhets skyld bestilt ny coil, motstand og tenningslås. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. februar 2021 Del Skrevet 11. februar 2021 Kondensatoren har vært koblet på coilene for å dempe radiostøy. Antar du har gått over coil og kabelsko osv. der. Så rimelig rufsete ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnumresponse Skrevet 11. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2021 Yes, fant mere som var rufsete også, deriblant tenningslåsen. Den har vært åpnet tidligere og var sammenføyd med strips av ymse kvalitet. Fikk gjennopprettet kontakt igjen og strøm ser ut til å være tilbake til coil. Men nå forsvant lyset i oljelampa, så det er vel ikke sikkert det er mulig å starte den enda, for den har vel en connection med drivstoffpumpe, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnumresponse Skrevet 11. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2021 (endret) Har ikke rukket å oppdatere dette, men oljelampe er tilbake i funksjon igjen, var sikkert tenningslås denne gangen også. Skal se om det er mulig å få til bilen flyttbar nå, bare i påvente av deler. Endret 11. februar 2021 av Magnumresponse Skrivefeil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnumresponse Skrevet 12. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2021 Da ble det nytt tema. Nå er det strøm på coil når tenning er på, men ingen gnist på tennplugger. Ser for meg at alt teknisk sett er ok, men kan dette skje om man klarer kunststykket å forbytte ledninger på + og - på coil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnumresponse Skrevet 13. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2021 Det var kontakten fra coil til tenningsfordeler som var prestert satt feil vei. Er spor på den for å vanskeliggjøre dette, men utrolig hva man klarer når overivrig. En god natts søvn og en god morgenkaffe hjalp til å finne feilen. Motor går veldig fint nå, glad jeg fikk ryddet opp i dette før de nye delene skal monteres. Takk for tips/hjelp/råd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 13. februar 2021 Del Skrevet 13. februar 2021 Pluss og minus feilkobling på coil på biler med stifter har jeg sett . Motorene har ruslet og gått likevel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnumresponse Skrevet 13. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2021 Ja, googlet litt rundt tema i går kveld, og såg raskt det du viser til, bl.a på et folkevognforum. Men når elektronisk tenning, som på denne, forsvinner gnist, uten tvil. Får bare ta med erfaring, det kan jo være at noen får bruk for informasjonen en gang. Veldig artig å ha maskinisten operativ igjen ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EiRRik 4.6HSE Skrevet 18. februar 2021 Del Skrevet 18. februar 2021 Godt at du ser ut til å ha løst det, men denne hadde jeg god hjelp i ved feil i tenningsanlegget. Utrolig stor forskjell i målte verdier på gamle, nye, originale og 3- parts deler. Endte opp med en herlig kombinasjon av gammelt og nytt, originalt og u-originalt avhengig av hva som ga de beste resultatene. Sluttresultatet ble bra IgnitionTesting01.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.