Gå til innhold

Trøbbel med luftfjæring D2


jjada

Anbefalte innlegg

Har bestilt time til pkk og holder på med klargjøring. Så begynte bilen å synke på høyre bak (har aldri hatt tull med luftfjæringen før). Lukket opp og igjen døren, så pumpet den opp igjen. Men så etter kort stund slapp kompressoren ut luft på høyre siden igjen (ikke belgen). Var innom nanokom, der justerte jeg opp og ned fjærene uten problem. Trykte på lagre når bilen stod beint, fikk beskjed om å slå av tenningen i 60 sekunder, gjorde det. Da tenningen kom på igjen slapp kompressoren ut all luft på begge sider. Siden klokken var passert 22 tok jeg kvelden. Prøvde å kjøre litt frem og tilbake inne på verkstedsgulvet uten at noe skjedde.

Noen tips for hvor jeg begynner å forske på dette i morgen ? høydesensor ?

Er det noen vannutskiller som kan tømmes noe sted ?

Har ikke tid til unødvendige feil nå rett før pkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, iknutis skrev:

Kan du ikke lese av verdiene på sensorene i nanokom? Kunne det på p38 minnes jeg.
Er ikke vannutskiller eller tank på D2.

Fant ikke noe om verdiene, bare justering av opp og ned med fjærene. Fant en feilmelding som viste høyre sensor. Skiftet den, justerte høyde og vipps så virket alt igjen :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2021 den 9.57, iknutis skrev:

Er ikke vannutskiller eller tank på D2

Btw. Vil nå nevne. Noen har det å andre ikke. https://www.ebay.com/itm/LAND-ROVER-DISCOVERY-2-AIR-SUSPENSION-COMPRESSOR-AIR-DRYER-FILTRATION-REBUILD-/152570831815 

Ofte forsømt å glømt før i tia iaf. Tok si ti før det plutselig dukka opp på micro cat'n også ettersom j mins. Utvendig mener j de er like utseende hvertfall, mulig forskjellige dele nr.e, men hvertfall. Noen har kun skumgummi filter, og andre er fylt med fuktapsorberende masse. Skomgummin råtner og/fuktfella forblir blytung. Greit å kontrollere en gong i blant. Mener det er montert bakom bak lampe stolpe v.s. parallelt med avslutning drenering soltak. Skru ut lampa så skar du se en svart rund plastikk box. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, From skrev:

Btw. Vil nå nevne. Noen har det å andre ikke. https://www.ebay.com/itm/LAND-ROVER-DISCOVERY-2-AIR-SUSPENSION-COMPRESSOR-AIR-DRYER-FILTRATION-REBUILD-/152570831815 

Ofte forsømt å glømt før i tia iaf. Tok si ti før det plutselig dukka opp på micro cat'n også ettersom j mins. Utvendig mener j de er like utseende hvertfall, mulig forskjellige dele nr.e, men hvertfall. Noen har kun skumgummi filter, og andre er fylt med fuktapsorberende masse. Skomgummin råtner og/fuktfella forblir blytung. Greit å kontrollere en gong i blant. Mener det er montert bakom bak lampe stolpe v.s. parallelt med avslutning drenering soltak. Skru ut lampa så skar du se en svart rund plastikk box. 

 

Takker for tips ! Så delebilen jeg nylig kvittet meg med hadde dette, lurte på om det var tankutlufting. Den hadde nok skumfilter, noe musene hadde kost seg med.

Legger dette på minne til neste delebestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...