Gå til innhold

Avd sør søndagstur/kjettingtur 14.2


knikeren

Anbefalte innlegg

Hvis ting går litt vår vei nå i dagene fremover, så stiller vi med en bil. :-) Usikker på om kjettingene blir med, men det får vi se på. 

 

Er kjettinger påkrevd for å få kjøre i snøen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er fersk Range Rover-eier og forholdsvis nytilflyttet til sørlandet og hadde også tenkt å ta turen i morgen, men var ikke klar over at det var krav om kjetting. Burde kanskje skjønt det ut ifra at det kalles et "kjettingtreff" :lol: Fant ingen informasjon om det på nlrk eller invitasjonen som kom på SMS. Jeg har drevet mye med offroad før, men nå må det være over 15 år siden sist, så jeg er lite oppdatert på LR-miljø og kjøreområder, særlig her på sørlandet. Nå har jeg bare en orginal L322 med piggdekk. Er det ubrøytede skogsveier det skal kjøres på, og hvor er "stripa" på Birkeland? Dersom det ikke er mulig å kjøre med egen bil lurer jeg på om det er noen som har et ledig sete (eller er det kanskje ikke helt ok med dagens corona-sitausjon:huh:)? Jeg har veldig lyst til å ta turen, selv om det hadde vært gøy å kjørt egen bil. Er det ikke innafor/fremkommelig med orginalbil her uten kjetting blir det sikkert anledninger senere...

 

Hilsen Bjørnar

tel. 93245971 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, grunneieren skrev:

Ok med kjetting kun bak?

 

Med 275 dekk på p38 regner jeg med det rensker godt opp med kjetting forran

God kveld :) kjetting er kjetting om det er foran eller bak :)

1 time siden, BjørnarJ skrev:

Hei, jeg er fersk Range Rover-eier og forholdsvis nytilflyttet til sørlandet og hadde også tenkt å ta turen i morgen, men var ikke klar over at det var krav om kjetting. Burde kanskje skjønt det ut ifra at det kalles et "kjettingtreff" :lol: Fant ingen informasjon om det på nlrk eller invitasjonen som kom på SMS. Jeg har drevet mye med offroad før, men nå må det være over 15 år siden sist, så jeg er lite oppdatert på LR-miljø og kjøreområder, særlig her på sørlandet. Nå har jeg bare en orginal L322 med piggdekk. Er det ubrøytede skogsveier det skal kjøres på, og hvor er "stripa" på Birkeland? Dersom det ikke er mulig å kjøre med egen bil lurer jeg på om det er noen som har et ledig sete (eller er det kanskje ikke helt ok med dagens corona-sitausjon:huh:)? Jeg har veldig lyst til å ta turen, selv om det hadde vært gøy å kjørt egen bil. Er det ikke innafor/fremkommelig med orginalbil her uten kjetting blir det sikkert anledninger senere...

 

Hilsen Bjørnar

tel. 93245971 

God kveld :)

Du det er en ubrøytet gamel skole vei. Tilstand er vel mer "traktorvei" det er heller ikke den mest krevende løypa og turen er mest for å holde aktiviteten og det sosiale i gang på best mulig måte i disse Corona tidene. 

Seter har vi nok av så bare å komme, er 8 ledige i min :)

Stripa på Birkeland er den store parkeringsplassen rett ved storkjosken i "sentrum" jeg er der nok fra kl10.30 

Kjempe trivelig om du/dere tar turen :)

Finner du ikke frem så kan du ringe meg på 90697647 Mvh Kenneth 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...