Gå til innhold

LR ekstralys, åpne/rense?


cepe

Anbefalte innlegg

Min '97 LR130 hadde original LR ekstralys montert da jeg kjøpte den. De trenger rens, men jeg ser ikke hvordan jeg skal få åpnet gitteret/åpnet lykten. Noen tips? 

I samme slengen:  Går det an å sette LED-pærer i disse? Fil_000 (3).jpeg

Endret av cepe
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • cepe endret tittelen til LR ekstralys, åpne/rense?
  • 2 uker senere...
2 minutter siden, lafterolf skrev:

Det er mulig å legge på sølv i reflektorene om du sender dem inn. Da blir de bedre enn de var som nye.

https://velo.no/

Tøff ide, men å sølvbelegge et sett ekstralys til 200kr, blir kanskje litt voldsomt ? Aner du hva noe sånt koster ? 
Visste ikke det var mulig engang... artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, lafterolf skrev:

Hvor finner du Landrover lyskastere til to hundre?

Aner ikke. Gamle , gistne halogenlamper med dårlig reflektor går i søpla her iallefall. 

 

Synet har blitt for dårlig til å like ekstralys bare for at det ser tøft ut. Nå vil jeg ha noe som lyser litt skikkelig også, og da blir det som regel Xenon eller led...

Og ja, det er morro å ta vare på gamle ting, men ikke for enhver pris. Bare nesten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Jeg har lyst til å se om de kan reddes (LR-nostalgi) , men ser poenget med nye lys.

 

Om noen har tips om hvordan de kan åpnes er jeg takknemlig.

 

Endret av cepe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2021 den 17.45, cepe skrev:

Takk for innspill. Jeg har lyst til å se om de kan reddes (LR-nostalgi) , men ser poenget med nye lys.

 

Om noen har tips om hvordan de kan åpnes er jeg takknemlig.

 

 

Et tips...  kanskje samme prosedyre som når du skal skifte lyspæren?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...