Gå til innhold

Hjelp servoolje !


Tanndoktorn

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg fant i dag ut av jeg var tom for servoolje (Defender Puma 2.4 2007) og tok det jeg hadde for hånden, Castrol Axle EPX 80W-90, og fylte opp reservoartanken som nødløsning da alt var stengt i omegn.

Funker dette som permanent løsning eller må jeg få den ut av systemet? (Den har vel i det minste riktig viskositet)

 

Mvh, Bård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg innrømme at jeg ikke kjenner servosystemet i Pumaene - men for alle servosystemer jeg har vært borti så skal de ha betraktelig tynnere olje enn 80W-90. Dette er jo et hydraulisk system, og de jeg har pirka på skal jo naturligvis ha spesifisert olje, men i et knipetak så tolererer de fleste automatgirolje (f. ex Dexron III) - men det er jo en veldig mye tynnere olje enn det du nevner her.

 

Så for meg så høres dette ganske feil ut, desverre? - noen andre som kjenner Servosystemet på Pumaene bedre?

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...