Gå til innhold

L322 vurderes solgt


bjopau

Anbefalte innlegg

Nylig eu godkjent l322 2003 modell diesel vurderes solgt. Bilen er hel grei. Ble sveist opp litt i dørstokker og innerskjermer og lakkert bakskjermene og dørstokkene for et par år siden. Jobben ble seriøst gjort av verksted. Bilen er chippet. Ca 210hk. Drar godt. Nylig byttet begge hjullager foran og hele forstillingen. Km stand ca 275000. Girkasse er byttet av tidligere eier på ca 140000. Jeg byttet olje og filter for ca 5 år siden, ikke lenge etter jeg kjøpte den, og på nytt nå I høst. Ikke noe trøbbel med giring i det hele tatt. Har byttet olje på differ og transfer. Ca 1.5 år siden. Dette er jo en gammel bil, og det er jo en land rover så noe småplukk er det selvsagt. Webasto virker ikke. Høydejustering på ratt virker ikke. Og sikkert mer småtteri også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke noe gode bilder. Den er ikke helt preppet for salg på dette bildet tatt fra terrassen i kveld. Og da er vasking en bagatell. Høyre belg foran røyk i går kveld og bilen ble helt umulig å kjøre. Oppførte seg fryktelig rart. Begge fjærbein foran blir byttet. Bilen er relativt bra, men det er ingen nybil. Nettopp eu. Jeg tenker rundt 100.000, men det er klart det kan diskuteres.

20210204_214901.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tatt opp i utvidet familieråd, med senior Bjørnerud og bror Bjørnerud, som begge har gitt opp D3 om vi skal beholde denne felles som arbeidsjern. Eneste problemet er god lagring når den ikke er i bruk. Vi får nå se. Bilen er jo bra når den virker. Men det har jo vært litt påkost på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bilen er fortsatt i bruk, men jeg tenker egentlig å selge bilen til fordel nyere likevel. Bilen har ikke blitt bedre siden sist så bilen selges fordelaktig til en entusiast som vil ha et objekt som er relativt greit å tak i.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo gi litt utfyllende info om bilen slik tilstanden er akkurat nå:

 

Km stand ca 285000

 

Negativt:

Lekkasje på vannpumpe eller noe sånt. (byttet rad, men ser det lekker litt fortsatt foran på motoren)

Litt rust i bæreramme foran. Det er ganske greit å sveise. kan sende bilde til interesserte.

Bremser bør gås over. billigst og enklest å bytte calipere 

Xenondriver til ett hovedlys bør byttes. lykta tenner av og til. Pæra er byttet, men det hjalp ikke.

Ratt justering fungerer ikke. 

Sommerdekk bør byttes

 

Positivt:

Bilen selges billig til en entusiast.

Begge hjulbuer bak og dørstokker ble seriøst rustsveiset og lakket opp for ca 3 år siden.

Bilen er Chippet til ca 210HK. så bilen drar godt.

Girkasse byttet på ca 140.000. jeg byttet olje og filter vår 2016 på ca 205000km og på samme på høsten 2020 ved ca 270000km. Har i det siste fått opp "trans fail safe prog" det viste seg å være skiftermotoren til høy/lavgir. Loddet punktene i potmeteret så den virker igjen. 

Webasto er byttet. den starter, men jeg syns den går kort i gangen. 

Turbo ble byttet rett før jeg kjøpte bilen altså i 2015 på kanskje ca 195000? usikker. 

Begge luftbelge foran ble byttet i 2021 til helt nye belger. 

Sommerern 2020 eller 2021 hadde jeg litt trøbbel med motoren. det viste seg å være trykkreguleringsventil i høytrykkspumpa. i den forbindelse ble alle dysene tatt ut og sjekket, matepumpa ble byttet og selvsagt til slutt den trykkreguleringsventilen. 

Nettopp byttet radiator.

Vinterdekk er ganske bra. (nye i 2016)

EU godkjent og i daglig bruk. 

 

Ta gjerne kontakt om noen er interessert i et kjørbart hobbyprosjekt. 

Paul Bjørnerud 99 60 26 50

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Prisen er ikke 100.000 lenger nei. Det var 1.5 år siden. Nå er det litt mer objektpris med tanke på de feilene og manglene som har oppstått. Bilen er kjørbar. Bruker den nesten hver dag. Tenker 30.000kr +/-

Har lagt det ut på landroverprat på facebook også. Bud vurderes selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det. Det er jo ingen perle, og det er litt som må gjøres, men bilen kan bli en bra bruksbil/hobbybil for noen som har lyst til å skru og fikse litt. Jeg har det litt for travelt til å holde mye den selv og vil derfor over på noe nyere til bruksbil. 

20220521_164120.jpg

20220521_164109.jpg

20220521_164055.jpg

20220518_203132.jpg

20220518_203121.jpg

20220518_203107.jpg

20220518_203054.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...