Gå til innhold

Ulende skistativ - ikke LR


tigergutt

Anbefalte innlegg

Det er ikke LR, men JLR så dette er sikkert av litt allmenn interesse:

Jeg har montert THULE crossbars og skiholder som kan slides til siden for at vi som er gamle og korte skal få tak i skia.

Problemet er at det uler som besatt fra stativet over 40-50 km/t.

Er de noen av dere som har noen strålende forslag til å fikse dette bortsett fra høyere musikk og/eller sov-i-ro?

Endret av tigergutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Sven skrev:

Bytt til Thule Wingbars - de piper ikke selv med påmontert skiholdere.

...men det er akkurat de jeg har...

 

Akkurat nå, tigergutt skrev:

...men det er akkurat de jeg har...

 

Wingbar EVO til og med...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sven skrev:

Underlig - på min Audi A6 Allroad piper det ikke. Kan det noe med hvor på taket du har montert dem? På mine takrails er det markert hvor festene skal være.

Det samme på I-pace. Det er ikke mulig å feste på feil plass...

Kan jeg ha snudd dem feil vei? Skal den smale siden være foran eller peke bakover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tigergutt skrev:

Det samme på I-pace. Det er ikke mulig å feste på feil plass...

Kan jeg ha snudd dem feil vei? Skal den smale siden være foran eller peke bakover?

Den smale skal være bakover slik at diffuseren i gummi er foran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det verdt forsøket å snu dem?

Jeg har sett biler med forskjellige løsninger .

Men vi snakker gamle biler og bøyler og grinder.

En som satte på hageslange for ripefri transport på skibøylene fikk mindre vindsus i tillegg.

Den morsomste var den med tetningslist,type limt skumgummistripe, i bakkant.

Stod på en Ford Zephyr eller liknende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mange forskjellig konfigurasjoner som kan forårsake uling. Hvor på taket monteres stativet, hvor bratt er frontruta etc. Greia er vel hvordan vinden treffer bøylene. Det som funker fint på en type bil er nødvendigvis ikke bra på en annen osv. Jeg har takstativ på flere bil, og på både Defender og Freelander har jeg måttet gjøre tiltak for å redusere opplevelsen av at det prøver å lande et jetfly på taket i hastighet over 70. På FLen så ble dette hasteløsningen, se bilde. Isolasjon til vannrør. Kan godt hende det hadde holdt å bare snurre en lastestrikk rundt og rundt fremre bøyle også. 

Det er fra syyk uling til stillhet pga isolasjonen!!

 

20201121_145024.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Nils skrev:

På wingbar er det en renne, der du trer inn ski holdere.  Det fulgte med gummilist, du må tette renna der du kan med gummilisten. 

Listene er der og på plass, men takk for tips.

Takk til alle dere andre også. Jeg skal gjøre noen justeringer og ser om jeg får det bort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...