Gå til innhold

Finnes det alternativer til Altox for Discovery 3


Bølla

Anbefalte innlegg

Som tittel sier så er jeg ute etter alernativer til Altox wbus 5 gsm  styring på Discoveryen. Nå har jeg slitt med min altox siden januar 2020 og er ute etter et alternativ. Webastoen starter å går som den skal når bilen brukes mens Altoxen hikker når du trenger den mest. Var fornøyd de første årene inntil jeg måtte bytte simkort i 2020. Etter dette så er det ikke mulig å få kontakt. Har prøvd alt fra å bytte til et 3dje simkort. Men ingen kontakt. Altoxsen lyser som den skal med blinker med ca 3-4 sec. Og da er den i riktig modus for å ta i mot komandoer. Har også hatt kontakt med Altox Russland. Men tror ikke dem gidder mer. Åpen for forslag

Endret av Bølla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å legge inn en annen IP adresse? Altox har to IP adresser, en av dem legger seg automatisk inn i appen. Når jeg byttet sim kort så fikk jeg heller ikke kontakt. Etter hvert kom jeg på å prøve den andre IP adressen, og da løste det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, lrsg skrev:

Har du prøvd å legge inn en annen IP adresse? Altox har to IP adresser, en av dem legger seg automatisk inn i appen. Når jeg byttet sim kort så fikk jeg heller ikke kontakt. Etter hvert kom jeg på å prøve den andre IP adressen, og da løste det seg.

Hvor finner du den IP adressen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke laget APN nei. Bruker Happybytes flex (70 kr/ mnd) til Altox'en. Har aldri betalt mer enn fastavgiften på det. Men Happybytes har varslet at de vil kutte gratis data (500 MB) fra dette abonnementet i mars, så da tenker jeg å bytte leverandør. Skymobil Bris med 500 MB data til 79 kr/mnd er det billigste alternativet jeg har funnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er gjennomprøvd;)apn er også gjennomfør har resatt telefon resat mms og apn fortsatt ingen kommunikasjon. altoxen blinker som den skal når simkortet settes i.
men det virker veldig rart at et bytte av simkort skal lage så mye trøbbel. og jeg bruker pr i dag Telia til alle mine produkter som jeg trenger kommunikasjon med. Til info så var det telenor kontantkort før jeg byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Litt info har tatt ut den gamle Altoxen og byttet til ny . Kjørte ny startup og webastoen startet opp. Så ops ops.. min mistanke er at å sette inn simkort riktig vei er viktige for å unngå å ødelegge altoxen. Må være en svakhet på disse har da satt inn sim feil vei i telefonen mang en gang. Men telefonen blir ikke deffekt av den grunn.. :)Screenshot_20210308-051630_Messages.jpg

Endret av Bølla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...