Lord Rover Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 Jeg har en god innkjørt 1996 Defender 300 Tdi (352 kkm på telleren) som er lei å starte i kulda og tenkte å lufte det på forumet. Før dere sier "jammen detta er jo en tur i parken" så ta følgende med i beregningene: Nye glødeplugger Nye dyser Ny Dieselpumpe Justerte ventiler Nytt batteri som leverer 900A under kaldstart (og hovedstrømsbryter så bilen er død når den ikke brukes) I tillegg til dette hadde jeg tanken ute og gjorde rein denne i forbindelse med bytte av baktravers for snart to år siden etter det som må være norsk rekord i antall toer-feil på EU-kontroll. Slam-utskiller på fuel-linja har jeg ikke og jeg har prøvd å mate maskinen rett fra ei flaske i motorommet, det var ingen forskjell. Jeg har ikke blåst drivstoff-lina enda men utelukka den etter at jeg hadda mata med flaske. Retur-linja til tanken er ikke tett heller. Da tenker jeg vi har heva lista litt:-) Dette er bare en utfordring under kaldstart og den går som ei klokke ellers. Røyken er riktignok hvit fram til den blir varm men det ser jeg på som et karakter-trekk. Av andre parametre så har jeg montert boost-pin og boost-ring fra Fourby. Det gjorde ingen forskjell under kaldstart. Tips mottas med takk. God mandag, og ha en fin mandag resten av uka. S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julius Baardsen Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 Sjekk jording, legg gjerne opp en ekstra jordkabel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 Trekker startmotoren raskt rundt? Ble registerreima montert korrekt? Tenker på at skruene på reimhjulet til dieselpumpa ble løsnet og reimhjulet trekt tilbake før stramming? Hvis ikke kan du få veldig sein tenning. Med så mange kilometer bak seg vil nok kanskje ventiler tette dårlig. Ikke dumt om de fikk en runde, men da må toppen av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 (endret) Må innrømme jeg synes tråden burde ligget under MOTOR. Kompresjonstest er lurt. Du skriver plugger er byttet. Sjekket at de får strøm og til riktig tid? Endret 1. februar 2021 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjekken Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 (endret) Hør om det "klikker" i releet og at alle ledninger er på Det sitter mitt på torpedovegg i motorrom Endret 1. februar 2021 av Kjekken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenneth Skrevet 3. februar 2021 Del Skrevet 3. februar 2021 Hadde startproblemer på min Discovery 300tdi -98, bytta startmotor, nå starter den uansett... har av og til at glødinga ikke slår inn men den starter da også, K Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lord Rover Skrevet 19. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2021 Takker for alle god inspill, karer. Fikk dommen på kompresjonstest i dag og alle fire høla var godt innafor tolleransene, så da er det tilbake på tegnebrettet. Kenneth sa dog at det kunne virke som at timinga var gæærn. Den går som f.... oppover i registeret men på tomgang så kan det høres. Kanskje greit å justere dette før jeg bytter starter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.