Peder Holm Løvstad Skrevet 30. januar 2021 Del Skrevet 30. januar 2021 Skal galvanisere noen deler til en 110 jeg holder på med. Blant annet torpedovegg, b-stolpe, cappings og diverse braketter. Før dette skal galvaniseres må selvfølgelig lakk fjernes, jeg kan få det sandblåst, men vanskelig å få det helt hundre i kroker og kriker. Lurer derfor på om noen har erfaring med syrevask e.l. og hvem som utfører det på Østlandet. Delene har orginallakk fra 98 om det har noe å si. Har fått pris fra Bs-teknikk i Halden på vask av torpedovegg, men synes det kanskje var litt dyrt. Finnes det andre som tilbyr dette? Erfaringer mottas med takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 30. januar 2021 Del Skrevet 30. januar 2021 Det var et firma på Fornebu som jeg var borti. Ikke å anbefale da avtalt pris ... Nekte å betale mer , intet karosseri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peder Holm Løvstad Skrevet 30. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2021 17 minutter siden, gautes skrev: Det var et firma på Fornebu som jeg var borti. Ikke å anbefale da avtalt pris ... Nekte å betale mer , intet karosseri. Firmaet som holdt til på Fornebu er i Halden nå såvidt jeg har skjønt og heter BS-Teknikk. De ga meg prisoverslag på 5 000 +mva for syrevask av torpedovegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 30. januar 2021 Del Skrevet 30. januar 2021 Vurdert et badekar fra Finn og blande selv ? Bare en strøtanke. Jeg har torpedovegger til seriebil som kunne ønske seg et bad før sveis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 30. januar 2021 Del Skrevet 30. januar 2021 2 kompiser av meg i Nittedal, sveiste sammen et syrebad med plass til en bilmotor eller ti. badet er fyllt med stripall - og har varme. Holdes ikke veldig varmt hele tida, men du kan få nummeret dems om du ikke finner andre.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 De som skal galvanisere har garantert syrebad også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen Olsen Skrevet 19. februar 2021 Del Skrevet 19. februar 2021 Jeg ser du har demontert torpedoveggen. Sist jeg gjorde dette (på en Serie II) fant jeg ut at det må være det første de monterer på ramma på fabrikken. Hvor lang tid tok det og hvor mye skrujobb var det på en Defender? Min torpedovegg begynner å bli dårlig under vindusramma på venstre side så jeg vet at dette er en job b som kommer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peder Holm Løvstad Skrevet 28. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2021 På 19.2.2021 den 23.19, Espen Olsen skrev: Jeg ser du har demontert torpedoveggen. Sist jeg gjorde dette (på en Serie II) fant jeg ut at det må være det første de monterer på ramma på fabrikken. Hvor lang tid tok det og hvor mye skrujobb var det på en Defender? Min torpedovegg begynner å bli dårlig under vindusramma på venstre side så jeg vet at dette er en job b som kommer.. Joda, litt jobb. Men har demontert hele bilen så da er det jo greit nok. Torpedovegg er det nest siste jeg demonterte fra ramma, motor og gearkasse til slutt. Hvis du bare skal ta torpedovegg er det en del jobb. Fort to dagers demontering om litt av hvert sitter fast og må byttes underveis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen Olsen Skrevet 1. mars 2021 Del Skrevet 1. mars 2021 Hm. Ja. Det var akkurat slik jeg gjorde det med min 1958 SI/SII. Når jeg ser bildet her ser det nesten klin likt ut bortsett fra spiralfjører (..montert inn i leggen) og moderne motor. Hvor mye styr var det med elektrisk kabling? Jeg ser for meg å demontere skjermer, vindusramme og interiør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.