Gå til innhold

Erfaringer med syrevask før galvanisering og hvem utfører det?


Anbefalte innlegg

Skal galvanisere noen deler til en 110 jeg holder på med. Blant annet torpedovegg, b-stolpe, cappings og diverse braketter. Før dette skal galvaniseres må selvfølgelig lakk fjernes, jeg kan få det sandblåst, men vanskelig å få det helt hundre i kroker og kriker. Lurer derfor på om noen har erfaring med syrevask e.l. og hvem som utfører det på Østlandet. Delene har orginallakk fra 98 om det har noe å si. 

 

Har fått pris fra Bs-teknikk i Halden på vask av torpedovegg, men synes det kanskje var litt dyrt. Finnes det andre som tilbyr dette? 

Erfaringer mottas med takk. 

20210127_211510.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, gautes skrev:

Det var et firma på Fornebu som jeg var borti.

Ikke å anbefale da avtalt pris ...

Nekte å betale mer , intet karosseri.

Firmaet som holdt til på Fornebu er i Halden nå såvidt jeg har skjønt og heter BS-Teknikk. De ga meg prisoverslag på 5 000 +mva for syrevask av torpedovegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kompiser av meg i Nittedal, sveiste sammen et syrebad med plass til en bilmotor eller ti. 

badet er fyllt med stripall - og har varme. Holdes ikke veldig varmt hele tida, men du kan få nummeret dems om du ikke finner andre....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg ser du har demontert torpedoveggen. Sist jeg gjorde dette (på en Serie II) fant jeg ut at det må være det første de monterer på ramma på fabrikken. Hvor lang tid tok det og hvor mye skrujobb var det på en Defender?  Min torpedovegg begynner å bli dårlig under vindusramma på venstre side så jeg vet at dette er en job b som kommer..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 19.2.2021 den 23.19, Espen Olsen skrev:

Jeg ser du har demontert torpedoveggen. Sist jeg gjorde dette (på en Serie II) fant jeg ut at det må være det første de monterer på ramma på fabrikken. Hvor lang tid tok det og hvor mye skrujobb var det på en Defender?  Min torpedovegg begynner å bli dårlig under vindusramma på venstre side så jeg vet at dette er en job b som kommer..

 

Joda, litt jobb. Men har demontert hele bilen så da er det jo greit nok. Torpedovegg er det nest siste jeg demonterte fra ramma, motor og gearkasse til slutt. Hvis du bare skal ta torpedovegg er det en del jobb. Fort to dagers demontering om litt av hvert sitter fast og må byttes underveis.

20210226_145615.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Ja. Det var akkurat slik jeg gjorde det med min 1958 SI/SII.  Når jeg ser bildet her ser det nesten klin likt ut bortsett fra spiralfjører (..montert inn i leggen) og moderne motor. Hvor mye styr var det med elektrisk kabling? Jeg ser for meg å demontere skjermer, vindusramme og interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...