Gå til innhold

Carplay for discoen?


Bergsnov

Anbefalte innlegg

Skjermen i min 2008 Disco 3 er i ferd med å legge inn årene og kartet har ikke vært oppdatert siden bilen var ny. Har sett liknende biler med en carplay-kompatibel spiller/skjerm installert der hvor skjermen er. Noen her som har erfaring eller kunnskap med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Timo. Har du erfaring med denne? Synes den ser interessant ut, men lurer på hvordan det vil se ut på en så gammel skjerm med lav oppløsning. Ønsker egentlig å bytte ut hele skjermen. Husker at jeg har sett bilder av dette en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kunne tenkt meg noe sånt jeg. Ser jo veldig bra ut det da. Men var noe dyrt med 7000kr for det synes jeg. Blir jo toll og frakt i tilegg. Har du det innstalert i din bil Timo?

Endret av Land Rover Discovery 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som denne kopler lyden fra boksen til AUX inngangen på spilleren... Ikke noen god lyd løsning siden det da blir analog lydkopling mellom enhetene, så konverteringen i signalkjeden blir DA-AD-DA-AD...

 

D3 har et ganske fint lydanlegg så vi ønsker vel egentlig et digitalt pulskodemodulert (PCM) signal tvers igjennom til DA converteren i forsterkeren under setet. Dette ordner radioen originalt bilen ved å kople sammen alle lydenhetene på en såkalt MOST bus over optiske kabler mellom kontrollpanel foran, forsterker, radio og telefonmodul baki. 

 

Eneste plug-and-play løsning jeg har har tro på så langt er mObridge M2.PRO MOST eller kanskje M2.CONNECT MOST. En av disse har bluetooth mottaker med moderne audio profile på som da går rett på bussen. 

 

Kikket litt på muligheten for å kople meg direkte på signalprosessoren i spilleren via i2s bussen, men kom meg aldri videre til å teste dette https://www.disco3.co.uk/forum/topic156396.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...