Gå til innhold

Utveksling RRC


siglis

Anbefalte innlegg

God kveld godtfolk.

 

Her om dagen var jeg på kikk i kjeller'n til mor hvor restene av bil- og mc delene fra ungdommen ligger. Kom over et sett nye drev til ei RRC gearkasse. Fortsatt i fetta papir. Mener å huske at jeg kjøpte disse for å endre drevinga på den ene RRC'n etter at jeg satte inn dieselmoter (GMC 6,2) i den. Den ble jækla lavt gira med std. 4-trinns kasse. Fant ikke noe delenummer, men skal hente de hjem når jeg slipper inn i Follo (Viken) igjen. Noen som har noen formening om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at LT95 kunne fås med 3-4 forskjellige utvekslinger. Som du sier var det populært (og nødvendig?) å  dreve om til høyeste utveksling. Jeg fikk en gang kjøre en Range Rover med LT95-kasse, Volvo TD40 motor, høyeste utveksling i kassen og overdrive. Eieren, som selv hadde puslet sammen det hele, mente at dette var den eneste måte å gjøre en Range Rover kjørbar til normalt bruk med en TD40 motor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AreM skrev:

Jeg mener å huske at LT95 kunne fås med 3-4 forskjellige utvekslinger. Som du sier var det populært (og nødvendig?) å  dreve om til høyeste utveksling. Jeg fikk en gang kjøre en Range Rover med LT95-kasse, Volvo TD40 motor, høyeste utveksling i kassen og overdrive. Eieren, som selv hadde puslet sammen det hele, mente at dette var den eneste måte å gjøre en Range Rover kjørbar til normalt bruk med en TD40 motor. 

Heisann Are;

 

Da er det nok noen slike drev jeg har liggende. Når disse Covid-tidene er over skal jeg hente de og kikke nærmere på dem og se om det finnes noe nummer som kan identifisere hva det er :-)

Endret av siglis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...