AmbuDisc Skrevet 21. januar 2021 Del Skrevet 21. januar 2021 Hei folkens! Jeg har nylig kjøpt meg en Disco 3, 2006 model. Her om dagen skulle jeg starte bilen og det var - 18 ute, og fikk ikke start. Virket som det var ok spenning på batteri og strøm. Fikk etterhvert start ved hjelp av startkabler. Merker nå i etterkant at etter gløding så bruker startmotoren en del tid før den starter. Blir værre når det er kaldt vel og merke. Noen tips? Mvh Fersk diso-eier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 21. januar 2021 Del Skrevet 21. januar 2021 Mener du start motor ikke drar rundt motor med engang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AmbuDisc Skrevet 21. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2021 Litt vanskelig å forklare... Men gløder, så slår startmotor inn men bilen bruker en stund før den starter.. Kanskje 2-3 sekunder? Høres mer tungstartet ut på kalde dager.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 21. januar 2021 Del Skrevet 21. januar 2021 Høres vel kanskje ut som glødepluggene bør byttes. Søk litt på forumet om det. Kan lønne seg å få noen som har peiling på slikt til å bytte dem... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 21. januar 2021 Del Skrevet 21. januar 2021 (endret) Glødeplugger bør byttes. Hadde samme sak 3 uker siden. Vet ikke om de kan testes med iidtool. Men med multimeter tar samme tid som a bytte dem Verkstedspris ligger på 6-8 tusen. Endret 21. januar 2021 av Timo@ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AmbuDisc Skrevet 21. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2021 Ser ut til at flere mener det kan være glødeplugger ja.. Hvordan er det å bytte disse selv? Er ganske fersk innen både land rover og generelt skruing på bil.. Hva trenger man av verktøy, evt spesialverktøy? Og om noen vet ca pris på dette gjort på verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lrsg Skrevet 21. januar 2021 Del Skrevet 21. januar 2021 Glødepluggene sitter ofte godt fast og knekker lett hvis man ikke har riktig verktøy og erfaring. Søk på glødeplugger på forumet så vil du finne ganske mye info. Det blir fort veldig dyrt å fikse hvis en knekker. Jeg byttet alle i fjor vår, på verksted. De brukte noen timer for å få lirket dem løs, men det gikk bra. Som Timo skriver må du vel regne med 6-8000 for jobben. Du kan spare en del på å kjøpe pluggene selv. Såvidt jeg husker skulle verkstedet jeg brukte ha rundt 1000 kr pr plugg, men jeg kjøpte 6 stk for vel 800 kr fra England. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 22. januar 2021 Del Skrevet 22. januar 2021 Kan være skummelt å skru ut pluggene, mye som er skummelt her i verdenen. en easy fix en så lenge er en middlertidig løsning som ikke blir permanent, men for å komme deg ut av knipa er å la webastoen gå en 20min før man skal ut. Det gjorde jeg. når det blir varmere i været & vår energien strømmer inn, bestiller du: 6x nye gløde plugger 1x wd40 og eller crc 1x skralle sett med lang piper. glødepluggene bruker du 8mm på. ikke så ille å komme til i grunn. få en grei lonk i motoren 40 -70c. la bilen hvile i 5min før man går i gang. prøv å løsne 1 plugg først. Ikke bruk rå makt, hold godt fast i skralla og trekk forsiktig for å få en følelse av hva som skjer med pluggen. Får du en liten bevegelse på den er du godt i gang, skru forsiktig til det stopper av seg selv eller du hører det skriker/piper. Nå er tidspunktet for å klaske på litt tynt flytende smøre remedier. Skru pluggen inn igjen og ut igjen et parr ganger. Du vil kjenne at du får den litt lengre ut for hver gang. Husk å påfør flytende hver gang du skrur pluggen inn igjen. Jeg gjorde dette 3 ganger før jeg gikk til neste plugg. Lot pluggen stå skrudd ut så langt den kom og fylte med smøring. Så gikk jeg til nedte plugg. Tilslutt kom alle pluggene ut. blir du usikker så stopp. La heller pluggen være så langt ute som mulig og fyll på med smøring og la den stå over natta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 22. januar 2021 Del Skrevet 22. januar 2021 Bor du rundt Trondheim? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Croft Skrevet 22. januar 2021 Del Skrevet 22. januar 2021 Har du sjekket dieselfilteret for vann? Er det mye vann her og kalt vil motoren bli tungstartet eller ikke starte i det hele tatt når det er kaldt og vannet har frosset til is. Jeg kjenner ikke disco bilene men Defender har iallfall dieselfilter som manuelt må tømmes for vann innimellom. Ofte en god ide å bytte dieselfileter før hver vintersesong samt prøve å ha dieseltanken så full som mulig på vinteren dersom bilen står mye ute. (For å unngå at vann kondenserer fra lufta inne i dieseltanken). Men som sagt, kjenner ikke DISCO bilene og er det lenge siden glødepluggene er skiftet så kan det vel være dem, men min erfaring med dem er at de sjelden ryker alle sammen samtidig. Mer en sylinder som ikke får tenning og at bilen derfor føles litt treg inntil motor blir varm og man følgelig også får tenning i sylinderen som ikke var med ifra start. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AmbuDisc Skrevet 22. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2021 9 timer siden, Timo@ skrev: Bor du rundt Trondheim? Ja, bor i Børsa 9 timer siden, parrafin23 skrev: Kan være skummelt å skru ut pluggene, mye som er skummelt her i verdenen. en easy fix en så lenge er en middlertidig løsning som ikke blir permanent, men for å komme deg ut av knipa er å la webastoen gå en 20min før man skal ut. Det gjorde jeg. når det blir varmere i været & vår energien strømmer inn, bestiller du: 6x nye gløde plugger 1x wd40 og eller crc 1x skralle sett med lang piper. glødepluggene bruker du 8mm på. ikke så ille å komme til i grunn. få en grei lonk i motoren 40 -70c. la bilen hvile i 5min før man går i gang. prøv å løsne 1 plugg først. Ikke bruk rå makt, hold godt fast i skralla og trekk forsiktig for å få en følelse av hva som skjer med pluggen. Får du en liten bevegelse på den er du godt i gang, skru forsiktig til det stopper av seg selv eller du hører det skriker/piper. Nå er tidspunktet for å klaske på litt tynt flytende smøre remedier. Skru pluggen inn igjen og ut igjen et parr ganger. Du vil kjenne at du får den litt lengre ut for hver gang. Husk å påfør flytende hver gang du skrur pluggen inn igjen. Jeg gjorde dette 3 ganger før jeg gikk til neste plugg. Lot pluggen stå skrudd ut så langt den kom og fylte med smøring. Så gikk jeg til nedte plugg. Tilslutt kom alle pluggene ut. blir du usikker så stopp. La heller pluggen være så langt ute som mulig og fyll på med smøring og la den stå over natta. Takk for meget godt svar ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.