gautes Skrevet 21. november 2021 Del Skrevet 21. november 2021 Jeg fikk tak i flytende nitrogen da jeg skulle sette i ventilseter i en sideblåser. Funket også på LRs 1,6 og 2,0 sideventilerte motorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeRRje Skrevet 21. november 2021 Forfatter Del Skrevet 21. november 2021 På 19.11.2021 den 19.40, Erik Iversen skrev: Snedig løsning! men hadde det ikke vært lettere å legge lagrene i fryseren? Der er så lite metall i kam-lager at de holder meget dårlig på kulden. Tar litt tid å får de på plass på verktøyet og justere riktig stramming. Så skal det forsiktig inn i enden av motoren og snues slik at oljehull blir helt rett plassert. Da er nedkjølingseffekten borte. Kan hende flytende nitrogen direkte på lagret rett før innbanking hadde hjulpet. Har kommet litt videre, har fått satt inn veiva med nye lager og byttet rådelagrene. Betydelig kraftigere bunndel på 4,6 mot 3,9 Veivlagerbukkene går helt ut til sidene av blokka og er med å stive av. I tillegg er lagerbukkene skrudd med bolter inn fra sidene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeRRje Skrevet 21. november 2021 Forfatter Del Skrevet 21. november 2021 Sakte men sikkert endrer det seg fra deler til motor. Toppene monteres med bolter og mutter isteden for de originale boltene med hode. Fikk også målt inn TDC og justert merket før siste toppen ble montert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeRRje Skrevet 22. november 2021 Forfatter Del Skrevet 22. november 2021 Mange nye deler. Setter inn en H180 Kent kam levert av Turner Engineering. Ikke noe vill sak men hjelper litt på bunndraget og gir noen ekstra hk på kjøpet. Blir også støtstenger med justering på denne motoren. De er litt tykkere enn de ordinære så styringshullet i toppen må utvides litt. Kan bores opp men behovet for utvidelse er kun mot midten av toppen så det er like greit å file hullet litt større på den siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 22. november 2021 Del Skrevet 22. november 2021 Ser ut som du gjør alle de rett tingene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeRRje Skrevet 28. november 2021 Forfatter Del Skrevet 28. november 2021 Prøver å gjøre alt så rett som mulig, går mye tid på en sånn jobb så det bør bli noe som varer Ferdig med justering av støtstenger. Skifer også innmaten i oljepumpa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeRRje Skrevet 5. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2021 Var litt usikker på hvor mye som bør monteres på og hva som bør ventes med til motoren er på plass. Endte opp med å montere eksosmanifoiler, innsug og startmotor i tillegg til noen braketter i front. Venta med fordeleren da jeg skulle kjøre trykk med drill på oljepumpa før oppstart. Kjøpte et kjekt justerings-åk på Jula, kun 299 kr og vel verdt pengene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.