Gå til innhold

Range Rover 93


TeRRje

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Går unna nå, er ferdig med alt av maling og fuging på passasjersiden. Så rikelig med Fluidfilm i alle kroker og hulrom.

 

Fluid film.JPG

Fluidfilm 2.JPG

Har hatt litt Range Rover hele tiden når jeg tenker meg om :D

Varmepumpe.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taktrekket var ikke bra så det måtte også byttes. Fikk tak i tøy som hadde litt strekk i seg og kunne formes greit. Ble litt mørkere en originalt men det ser greit ut.

Klok av skade valgte jeg denne gangen lim som holder over tid.

På 420`n prøvde jeg først med Wurth sitt vanlige kontakt spraylim men det holdt to år så slapp trekket litt etter litt.

Sjekket litt og det viser seg at limet må tåle svært høyvarme, blir hett under mørke ta på en varm sommerdag.

Bruke nå Wurth spraylim Plus, det skal tåle 110 grader. Standardlimet tåler bare 70 grader.

DSC_3041.JPG

DSC_3045.JPG

Takttrekk 2.JPG

Taktrekk 1.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har behov for å buksere på plass en lang båthenger.

Er så trangt at det ikke går å snu der og veien er så vidt brei nok så det er vanskelig å rygge.

Kom da på at om jeg ordna med krok i begge endene på Range Roveren ville dette bli mye enklere.

Har nå konstruert et feste med firkanthull for å sette inn feste med krok. Nå er det bare å vente på ledig tid hos Sveisemannen :)

Bakre del av firkantfestet går inn under første tverrbjelken i ramma og blir festet der i tillegg. (er bare plassert oppå i balanse på bildet) 

Alt blir skjult bak støtfanger og spoiler, firkanthullet dekkes av skiltet som jeg tenkte å henge opp i noen biter med stiv gummi fra et transportbånd.

Firkantfeste 1.JPG

Firkantfeste klart til sveising.JPG

Båt på tur hjem.png

DSC_3514.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har elektriske seter med minne som var ganske ustabilt til tider. Plutselig gikk sete bare fram, noen ganger gikk speil samtidig som sete og det var ikke godt å si hvilken sitteposisjon man fikk til slutt. Som oftest ble det ikke til det bedre og jeg måtte koble av og tvangs kjøre for å få noenlunde brukbar kjørestilling.

Renser bryterne med det hjalp lite og til slutt ut tok jeg ut ECU for sete/speil.

Synderen var som på det fleste slike ECU med minne batteriet som har lekket ut syre på print-plata og ødelagt forbindelsene.

Vurderte å klø litt på dette selv men besinnet meg og sendte til slutt denne til Simco for vurdering og eventuell reparasjon om mulig.

Har hatt andre ECU hos de til reparasjon tidligere og de har klart å fikse.

 

Venter nå spent på postmannen som nå er på tur med reparert ECU :)

 

DSC_3003.JPG

DSC_3009.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, TeRRje skrev:

Har elektriske seter med minne som var ganske ustabilt til tider. Plutselig gikk sete bare fram, noen ganger gikk speil samtidig som sete og det var ikke godt å si hvilken sitteposisjon man fikk til slutt. Som oftest ble det ikke til det bedre og jeg måtte koble av og tvangs kjøre for å få noenlunde brukbar kjørestilling.

Renser bryterne med det hjalp lite og til slutt ut tok jeg ut ECU for sete/speil.

Synderen var som på det fleste slike ECU med minne batteriet som har lekket ut syre på print-plata og ødelagt forbindelsene.

Vurderte å klø litt på dette selv men besinnet meg og sendte til slutt denne til Simco for vurdering og eventuell reparasjon om mulig.

Har hatt andre ECU hos de til reparasjon tidligere og de har klart å fikse.

 

Venter nå spent på postmannen som nå er på tur med reparert ECU :)

 

DSC_3003.JPG

DSC_3009.JPG

 

Spennende, jeg har samme utfordringen. Gleder meg til svar :)

Om mulig...hva koster moroa?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lorden skrev:

Vedrørende el-seter: Jeg kjøpte batteri og deler på ebay, så fikk jeg en lokal "loddeguru" til å rense og lodde inn nytt i plata. Funket kjempebra.

Forøvrig imponert over driven i prosjektet.:)

 

Har også kjøpt nytt batteri og loddet det på. Gikk fra random funksjon, til ingen funksjon i det hele tatt :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte først å prøve selv jeg også men printplata var såpass mye skadd at jeg fant ut at dette måtte jeg har hjelp til.

Har nå fått montert  sete ECU igjen men er ikke helt i mål ennå ser det ut til.

Det klikker i boksen men ingen av motorene får pluss og minus. Dvs. de får pluss men ikke minus. Har mål og feilsøkt litt i kveld og oversendt resultatene til Simco. 

Håper de kan tolke dette og komme med en løsning.

Det koster såpass mye at om dette ikke blir bra kan jeg ikke skrive det noe sted, da gjelder det å glemme fort å gå videre...

Oppdatering kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt overflatebehandling er den klar for montering. Selve kroken er overdimensjonert med tillatt kulevekt på 100 kg og 3500kg  men den hadde riktig høyde så da ble det den.

Målet var å få kulehøyde framme og bake noenlunde likt. 

DSC_3541.JPG

DSC_3542.JPG

DSC_3544.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig montert. Blir spennende å få prøve å manøvrere med tilhenger i den enden av bilen :)

Ble grei adkomst til låsepinne og splint, slipper å fikle under spoileren.

Var litt uforsiktig med Aceton, skulle gnu av noen flekker på skiltet men den sorte malinga løste seg jammen opp.

Få prøve å finne en mer elegant løsning på å holde skiltet oppe, det ble litt så som så med den strekkløsningen.

DSC_3555.JPG

DSC_3556.JPG

DSC_3557.JPG

DSC_3558.JPG

DSC_3560.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fint det der Terje.:)  Jeg hadde fast kule i winch fangeren på min RRC. Helt suverent å plasser henger.

 

Det neste du lager er en aktuator med arm som flipper opp skiltet 100 meter foran fotoboksene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 24.3.2021 den 19.21, TeRRje skrev:

Tenkte først å prøve selv jeg også men printplata var såpass mye skadd at jeg fant ut at dette måtte jeg har hjelp til.

Har nå fått montert  sete ECU igjen men er ikke helt i mål ennå ser det ut til.

Det klikker i boksen men ingen av motorene får pluss og minus. Dvs. de får pluss men ikke minus. Har mål og feilsøkt litt i kveld og oversendt resultatene til Simco. 

Håper de kan tolke dette og komme med en løsning.

Det koster såpass mye at om dette ikke blir bra kan jeg ikke skrive det noe sted, da gjelder det å glemme fort å gå videre...

Oppdatering kommer :)

 

Oppdatering:

Måtte sende enheten til Simco igjen og de fant en godt skult feil til som de nå har klart å reparere. Tok dette som en reklamasjon på første reparasjon.

Ikke så enkelt når de ikke har noen testutstyr for enheten og lite av skjema finnes. Men de er hjelpsomme og dyktige og anbefales absolutt selv om det er dyrt med sånne fagfolk. 

Nå går speilene og setene akkurat som de skal og til og med minne fungerer. Litt elegant når også speilene er minnestyrt på en gammelbil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Skiftet alle luftfjærene og monterte nye originale dempere beregnet for EAS.

Ble mye bedre å kjøre men litt rakkel og litt løs i forstillingen enda.

Fant også en styrekule som var litt slakk.

 

Bestemte meg for å bytte alt av foringer og styrekuler på en gang.

Er litt arbeid å demontere så da er det like godt å bytte alt på en gang.

 

originale foringer.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...