TeRRje Posted January 21 Share Posted January 21 Hei. Etter en del år med bare Jaguar som hobbybil fikk jeg ett eller annet slags innfall og kjøpte en Range Rover igjen i høst. Kjøpt usett og hentet i mørket.. Mye bra med denne men jammen mye å ta tak i og. Først en runde for å få kontroll på EAS, så full service på alt som går rundt og nå virker det meste. Startet med rust bak og byttet bjelken og en del stål i dørken der bak. Holder nå på foran, tar en side i gangen. Skal prøve å legge ut noen bilder etter hvert. Trenger også noen innredning bake og skal legge det inn på ønskes kjøpt Quote Link to post Share on other sites
lafterolf Posted January 21 Share Posted January 21 Hyggelig at du fant tilbake igjen Litt av en garasje. Quote Link to post Share on other sites
jon71 Posted January 21 Share Posted January 21 Gratulerer med ny bil!! :)Fine Jag'er også. Quote Link to post Share on other sites
stovika Posted January 22 Share Posted January 22 Fin garasje med mye grønt, og grønt er jo bra for helsa !! Quote Link to post Share on other sites
Ranger Posted January 22 Share Posted January 22 Artig du er tilbake med en Classic Blir spennende å følge. Regner med at denne skal holdes "original" og ikke pimpes? Quote Link to post Share on other sites
TeRRje Posted January 22 Author Share Posted January 22 Er nok litt svak for grønne biler ja og det passer jo fint med at vi nå er i det grønne skiftet, tror jeg.. Denne blir nok original videre og ikke høyere og sterkere som noen av de som har vært her før ble. I går ble disse bitene satt på plass, dette er bare på en side fra B-stolpe og fram Quote Link to post Share on other sites
Roar Moslet Posted January 24 Share Posted January 24 (edited) Velkommen tilbake Terje Hyggelig å se deg her igjen. Gratulasjon fikk du i sommer, når du var innom på en hyggelig snar visitt. Edited January 24 by Roar Moslet Quote Link to post Share on other sites
lafterolf Posted January 24 Share Posted January 24 Imponerende metallsløyd. Quote Link to post Share on other sites
TeRRje Posted January 25 Author Share Posted January 25 Sånn så det ut bak, det var bare å kappe bort og bytte ut Quote Link to post Share on other sites
TeRRje Posted January 25 Author Share Posted January 25 (edited) Byttet bjelke og skiftet kanten som plata ligger i på begge sider. Måtte bytte litt stål på dørkplata også for å få bort all rust. Så fikk alt under en omgang med Fluidfilm. De nye kantene som plata ligger på ble punktsveisa og fuget og behandlet på begge sider mens det var grei adkomst. Selve dørkplata ble lagt på en streng av butylgummi og poppet fast hele veien rund. Dette for å unngå å skade overflatebehandlinga med varme og ha mulighet til ta av plata på en grei måte. Edited January 25 by TeRRje Quote Link to post Share on other sites
TeRRje Posted January 25 Author Share Posted January 25 Demontering, kapping, lage maler og biter, overflatebehandle og montere gjør jeg selv men alt av sveising må jeg ha hjelp til. Er så heldig å ha en både flink og snill kamerat her i bygda som hjelper meg med dette. Uten den hjelpen har jeg ikke våget å kjøpt en RRC igjen Quote Link to post Share on other sites
TeRRje Posted January 27 Author Share Posted January 27 Når det ser ut som dette er det på sin plass med en Nordlands.. Plastskjermene som er montert i innerskjermen på nyere RRC er ikke helt gjennomtenkt, har en oppsamlingsplass ved hver festeplugg hvor det samles grums. Ved hver plastplugg var det rustet mye. Fjerning av understellsbehandling, sliping, Nordlands, planlegging, kapping, mer Nordlands og kapping. Til slutt ble det rett så luftig. Quote Link to post Share on other sites
jschille Posted January 27 Share Posted January 27 gratulera med RRC - ser ut som den er kommen i dei rette hender. Syns og å huske eit vakkert bilde av ein kvit RRC med to kajakker på taket i vakker Helgelandsnatur, den var kanskje din ? Quote Link to post Share on other sites
TeRRje Posted January 27 Author Share Posted January 27 Imponerende husk. Her er bildet, padletur Træna rundt Quote Link to post Share on other sites
telindnor Posted January 27 Share Posted January 27 Vakkert, så flott at du tar vare på fine bilen. Veldig solid arbeid ser der ut for..well done sir Quote Link to post Share on other sites
jschille Posted January 28 Share Posted January 28 På 27.1.2021 den 20.48, TeRRje skrev: Imponerende husk. Her er bildet, padletur Træna rundt Der var det! Ingen dårlig bakgrunn da der Quote Link to post Share on other sites
Erik Iversen Posted January 30 Share Posted January 30 Gratulerer med flott bil! Skal bli spennende å følge! Quote Link to post Share on other sites
TeRRje Posted February 8 Author Share Posted February 8 Her er sveisemannen i sving, ser ut som en Alien men er snill. God gjennomvarme av stålet og fint resultat syns jeg :-) Quote Link to post Share on other sites
TeRRje Posted February 14 Author Share Posted February 14 Litt rep og vedlikehold på Freelander 1 og Freelander 2 må også til innimellom i RRC renoveringen Skiftet glødeplugger på FL 2 først og monterte et ombyggings kit på veivhusventilasjon. Glødepluggene gikk å skifte alle 4 uten å ta av så mye annet enn dieselfilter men det var svært trangt og lite å se under arbeidet. På FL1 ble det byttet radiator pga. en liten lekkasje på den ene siden, noen slanger, EGR blokkering samt gjødeplugger, dieselpumpe og ombygging av filter på veivhusventilasjon til en type uten filter. Quote Link to post Share on other sites
telindnor Posted February 15 Share Posted February 15 Du store verden, hva noen "bare gjør". Får ikke ut fingeren for å bytte glødepluggene på vår FL1 engang Litt nysgjerrig på..hvilke type glødeplugger gikk du for, og opplevde du vesentlig forbedring på oppstart med nye? Du skriver "skiftet" dieselpumpe. Er det den i tanken..eller er det 1 til på disse? Mener jeg har lest noe om det. Quote Link to post Share on other sites
TeRRje Posted February 15 Author Share Posted February 15 Hei. Føler at jeg har påvirket ungene i bilvalg såpass mye at jeg må ta noe av støyten når det dukker opp vedlikeholdsbehov og reparasjoner Fin måte å få delt litt kunnskap med de på også, krever stor sett litt egeninnsats hvis det er mulig På FL2 ble det kjøpt dyre plugger og den ble lettstartet med det samme, alle var gåen når vi bytta og den måtte ha motorvarmer for å starte når det var kaldt. På FL1 kjøpte vi de aller billigste hos Island4x4 men det angrer jeg på, På den var to plugger gåen og forskjell på kaldstart ble ikke så merkbar. 2 gode eller 4 billige plugger gir kanskje noe den samme effekten.. FL1 er den årsmodellen som har pumpa ved høyre bakhjul sammen med dieselfilteret. Ganske grei adkomst når du får bort litt plastdeksel og bakhjulet. Mener også å ha lest om noen FL1 med pumpe i både tanke og i motorrommet. Quote Link to post Share on other sites
TeRRje Posted February 17 Author Share Posted February 17 Etterbehandling av alle sveisedeler med maling, fuging og malingx2 Til slutt ett lag med tykk Fluidfilm påført med kost i alle krokene i innerskjermene. Nå er den endelig ferdig på førersiden Quote Link to post Share on other sites
rangeroverp38 Posted February 17 Share Posted February 17 Dette blir bra. Quote Link to post Share on other sites
Ronny Jacobsen Posted Monday at 10:35 PM Share Posted Monday at 10:35 PM Ser veldig bra ut! Viktig å holde liv i disse grombilene! Quote Link to post Share on other sites
TeRRje Posted Tuesday at 09:17 PM Author Share Posted Tuesday at 09:17 PM Litt etter litt så blir det vel hel bil til slutt Var heldigvis mindre å kutte ut på passasjersiden Første bilde er fra førersiden, det andre fra passasjersiden Puslespill i storformat.. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.