jacobm Skrevet 19. januar 2021 Del Skrevet 19. januar 2021 Har lagt inn bestilling på ny ramme. Blir sendt med container fra England. Kan slenge flere på bestillingen hvis noen er interessert. https://kd-lr.com Samme produsent som laget originale for Land Rover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tele109 Skrevet 19. januar 2021 Del Skrevet 19. januar 2021 Flott tiltak! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pesto_trader Skrevet 20. januar 2021 Del Skrevet 20. januar 2021 Skulle nesten ønske jeg hadde en bil som trengte nytt chassis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
espens Skrevet 21. januar 2021 Del Skrevet 21. januar 2021 hei fått det godkjent eller? espen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjegget Skrevet 21. januar 2021 Del Skrevet 21. januar 2021 Er vel ikke aktuelt for min del ennå, men kan jeg spørre hva frakten kommer på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacobm Skrevet 23. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2021 Nesten like mye som ramma, det vil si i overkant av 20.000,-pluss mva. Har latt meg fortelle at det lønner seg å dra til UK og få det gjort. Masse verksteder som har spesialisert seg på dette. Dessverre ikke så lett i disse corona tider, og siden man har sluttet med ferge til England fra både Norge, Sverige og Danmark, er det en god tur ned til Belgia, før man kan krysse over. Frakt er pr. container, og en container tar 6-8 rammer, så coordinerte bestillinger lønner seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 23. januar 2021 Del Skrevet 23. januar 2021 Går det ikke ferge fra Brevik lengre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runekristoffersen Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 Jo, men bare tollklarert cargo for firma , ikke privatpersoner. Ca. 2 år-ish siden UK-custom la ned betjent tollsted i Immingham , og da ble alt så mye vanskeligere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
espens Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 men hva med dhl eller liknende, hva kommer de på- eller blir de bare mye dyrere enn en kontainer? jeg mente jeg snakket med lr butikk i danmark og de skulle ha ca 3000 for transport for en ramme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 Fikk en Richards ramme levert på døra som en enkeltleveranse for 3-4 år siden. Totalkost inkl moms og alt ble vel snaut 25.000.- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacobm Skrevet 24. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2021 DHL og de andre express selskapene tar ikke frakt av rammer fra England. Alt ble i tillegg mye vanskeligere da UK gikk ut av EU, det påstås at lastebilene mister en drøy kjøredag bare på å vente ved grensen. Men med full container blir ikke prisen pr ramme mer enn en 3-4 tusen, så var det det å få fylt containeren da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen Olsen Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 Hvordan planlegger du rammebyttet? Gjør du det selv eller får du noen til å gjøre det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 27. januar 2021 Del Skrevet 27. januar 2021 På 23.1.2021 den 21.01, jacobm skrev: Nesten like mye som ramma, det vil si i overkant av 20.000,-pluss mva. Har latt meg fortelle at det lønner seg å dra til UK og få det gjort. Masse verksteder som har spesialisert seg på dette. Dessverre ikke så lett i disse corona tider, og siden man har sluttet med ferge til England fra både Norge, Sverige og Danmark, er det en god tur ned til Belgia, før man kan krysse over. Frakt er pr. container, og en container tar 6-8 rammer, så coordinerte bestillinger lønner seg. Det er ca 8-10 timer fra Hirtshals ned til Hook of Holland. 95% på motorvei. Hvis det anses som en utfordring til å komme til UK så skjønner jeg ikke. Siste gang jeg gjorde det måtte jeg ikke engang stoppe for å fylle drivstoff etter å ha fyllt når jeg kom av ferge i DK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacobm Skrevet 27. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2021 Reise tur retur England 3 dager, pluss karantene på 7-10 dager (kan riktignok brukes til å mekke bil), det er mellom 3 og 14 dager, eller mellom 25 og 105 timer med arbeide. I tillegg kommer kostnader til diesel, ferge og 2 overnattinger. 30.000,- for containerfrakt begynner å synes billig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacobm Skrevet 27. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2021 På 24.1.2021 den 23.41, Espen Olsen skrev: Hvordan planlegger du rammebyttet? Gjør du det selv eller får du noen til å gjøre det? Tar jobben selv. Hadde uansett planlagt å gå over alt av foringer i understellet, og karosseriet har akkurat fått et sett med rustfrie skruer og bolter ifm clutchbytte. Lader opp batteriene på skrutrekker og muttertrekker, laster opp med kaffe og kanelboller, og forbereder meg på å perfeksjonere vokabularet av banneord når noe sitter fast. Har bestilt masser av deler, inklusive ny kabelmatte, for å gjøre jobben så enkel som mulig. Satser på at bilen er så god som ny når jeg er ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen Olsen Skrevet 27. januar 2021 Del Skrevet 27. januar 2021 Jeg har gjort dette på min gamle 1958 Serie II da jeg var ung.. Det er i praksis demontering/remontering av alt. Det kan selvfølgelig gjøres i større enheter men er en formidabel jobb. Det som er litt kult er at den eneste større forskjellen på en Defender og en seriebil er at alt er grovere dimensjonert. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 28. januar 2021 Del Skrevet 28. januar 2021 23 timer siden, jacobm skrev: Tar jobben selv. Der ligger en video på tuben der ca 3 mann gjør jobben på en helg, timelapse opptak, det ser ikke ut til at de stresser stort. Jeg brukte 5 uker på jobben alene med en kropp som ikke fungerer og rolig jobbing omtrent annenhver dag. De store karosseridelene demonteres lett og når de er borte er det jo bare kosen igjen, alt er lett å komme til når en slipper å ligge under bilen og skru... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 28. januar 2021 Del Skrevet 28. januar 2021 På 27.1.2021 den 10.23, jacobm skrev: Reise tur retur England 3 dager, pluss karantene på 7-10 dager (kan riktignok brukes til å mekke bil), det er mellom 3 og 14 dager, eller mellom 25 og 105 timer med arbeide. I tillegg kommer kostnader til diesel, ferge og 2 overnattinger. 30.000,- for containerfrakt begynner å synes billig. Jeg fikk reparert bilen i UK i sommer og det var kun injektor bytte og Check Engine Light feil som måtte til for å spare nok penger til at det lønnte seg å reise over i 8 dager. Tilbud på de 2 fiks på norsk verksted betalte for ferien. Jeg kan ikke forstå at du havner i minus når budsjett er 30.000. Men selfølgelig er det litt annerledes nå i forhold til reiserestriksjoner osv. Ditt valg uansett :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuttormG Skrevet 28. januar 2021 Del Skrevet 28. januar 2021 24 dager karantene i en sånn tur, først 20 dager ved innreise UK og så 14 dager når du kommer tilbake til Norge. + Hva landene i mellom måtte kreve. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrAnders Skrevet 28. januar 2021 Del Skrevet 28. januar 2021 Jeg sendte en D3 på flakbil Oslo- Køln - Oslo for regreimskifte og diverse service, lønte seg big time. Betalte 6800,- for tur/retur og spedisjon, for 10 år siden riktignok. Hentet hjemme, fikk den levert hjemme. Går mange biltransporter rundt om i Europa, mye import til Norge, og de kjører tomme tilbake, pluss litt retur av leiebiler. Tar kun registrerte biler, og tar ikke med store deler pga fortolling. Men under covid, og etter Brexit så er vel ikke dette akkurat enkelt nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 28. januar 2021 Del Skrevet 28. januar 2021 Tomek / 4Land gjør fortsatt "alt" med Land Rovere til fornuftige priser - henter og leverer i Moss uten at det koster en formue... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jacobm Skrevet 3. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2021 Har fått bekreftet fra Marsland at deres chassis er godkjent OEM, det skal vel bety at Vegvesenet skal godkjenne rammebytte uten nevneverdig snikksnakk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 4. februar 2021 Del Skrevet 4. februar 2021 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.