Gå til innhold

Prosjekt sIIa 88"


martinez6b

Anbefalte innlegg

Bare prøv ;)

Ja, jeg får vel gjøre det ;) Du påtar deg selvfølgelig alt ansvar hvis resultatet blir dårlig :P:lol: :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • Svar 304
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

IPB ImageIPB ImageIPB Image

 

Kan du "avsløre" noe om lakktype, påføringsmetode (antar at du ikke har sprøytelakkert innomhus ;) ) osv.

Der er sikkert flere "hobbylakkerere" som er interesserte i slik info (undertegnede er en av dem)

 

Resultatet jeg oppnådde er langt fra perfekt, ser bedre ut på bildet enn i "real life"......

 

Uansett grunnarbeidet er viktikst for å få et godt resultat.

Brukte kortbustet rull (den i RØD pakning, beregnet på lakk, bruker du den i blå , som er beregnet for innendørsmaling, vil det bli bobler, uansett kortbustet eller skumgummirull)

 

1. strøk, tynnet med owatrol, dekket meget dårlig, og siden jeg hater å male, tok jeg et lag ufortynnet benga, også med kortbustet rull. 3 strøk, også ufortynnet benga, men da med skumgummirull....Viktig å vaske rullen med tynner før en begynner å male, men dette står også på pakka...

 

Nå er også sideveggene malt et strøk, og endelig ser jeg en ende på prosjektet, kun male bakluka igjen, før det elektriske kobles opp og jeg kan kjøre ordentlig bil......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men får man ikke da penselstrøk?

 

Nei , ikke hvis det gjøres umiddelbart etter rulling.

Det behøves kanskje litt øvelse :)

 

Ja, jeg får vel gjøre det Du påtar deg selvfølgelig alt ansvar hvis resultatet blir dårlig

 

Jeg finner nok noe å skylde på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ja, da ser det ut til at jeg kanskje blir ferdig med 196688 før snøen begynner å dale......

Har laget meg nytt elektrisk anlegg, sikring/releboks er det vel bilde av tidligere i tråden.....

Mot normalt 0 releèr og to sikringer, er det nå 6 releer og 10 sikringer hvorav 3 ikke er i bruk.....Blir vel noe mere auxillaries etterhvert, og da er det greit og ha litt ekstra.....

 

Koblet opp instrumentpanelet, med uten noe særlig modifikasjoner, utenom å bytte klokka med vanntemp/bensinmåler/High Beam....

 

På det nye er det ladelampe istedenfor High Beam. Uansett, som jeg har lest i en annen post, så passer ikke gammel og ny type bensin måler/giver med hverandre, og tanken min er nesten tom, men måleren går i pigg med en gang tenning er på.

 

Problemet er også vanntempmåleren, den gamle har en tykk stiv koppertråd fra føleren til instrumentet.

Denne har ingen kontakter og kan ikke demonteres fra instrumentet(eller føleren).

Jeg har ny topp, og ny føler, så temp virker bra......

 

Og selvølgelig passer ikke disse instrumentene om hverandre, så jeg kan ikke bruke ny temp og gammel bensinmåler i samme hus...Det blir glipper, og ser alldeles ikke bra ut i det hele tatt.....

 

Uansett, monterte ny coil fra biltema, dro over stiftene med fint smergel, og startet opp...men det funka dårlig gitt............ :o

Et lite slag i tanken avslørte tomt....fyllte på noen liter, pumpa som en gal, prøvde igjen.....

Starta på første forsøk :):) Pent og rolig gikk den også...deilig med nyoverhalte motorer gitt....

 

Så nå gjenstår montere/tette gulvplater, feste seter (må visst ned med bensintanken for n'te gang...

Montere sammen tak og vegger og smakke det på rover'n, montere dører, panser og h. forskjerm. Og sikkert noe mere plukk, men da er den så å si ferdig etter 3 mnd iherdig skruing :lol::lol::lol:

 

Følger opp med litt bilder i morgen tenker jeg.....hvis tiden strekker til.........

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye og gamle instrumenter går ikke om hverandre, nei. Gammel type temp.måler har kapilærrør og en "giver" som er fylt med væske som utvider seg når den blir varm. Bensinmålerne virker også etter ulike prinsipp, selv om både ny og gammel type er elektriske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye og gamle instrumenter går ikke om hverandre, nei. Gammel type temp.måler har kapilærrør og en "giver" som er fylt med væske som utvider seg når den blir varm. Bensinmålerne virker også etter ulike prinsipp, selv om både ny og gammel type er elektriske ;)

 

Så det enkleste er å skifte tankmåleren til en ny type da?...

Kan aldri tenke meg at det er lett å få tak i gammel type vanntemp. måler...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel type vanntemp.måler er ikke noe problem å få tak i - men de koster "litt". Kapilærrør-typen brukes forøvrig i en del militære utgaver av LR også...

 

Det enkleste er nok å skifte giveren i bensintanken ;)

 

Har du forresten husket å montere spenningsregulator/-stabilisator ? Instrumenter av den nye typen bør ha det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye typen instrumenter har bimetallfjær som varmes opp av strømmen som går gjennom dem, og dermed vil de ikke vise helt rett hvis spenningen er feil (om de viser helt rett når spenningen er korrekt, er jo en annen sak - det trenger vi ikke diskutere nå ;) ) Høyrer driftsspenning betyr mer strøm, og dermed større utslag på instrumentene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye typen instrumenter har bimetallfjær som varmes opp av strømmen som går gjennom dem, og dermed vil de ikke vise helt rett hvis spenningen er feil (om de viser helt rett når spenningen er korrekt, er jo en annen sak - det trenger vi ikke diskutere nå ;) ) Høyrer driftsspenning betyr mer strøm, og dermed større utslag på instrumentene...

 

En slik regulator og ny type tankmåler, er det noen som har noe slikt på lager mon tro? Sjekket en webside, der sto det

 

"Ingen varer funnet i denne varekategori. Bruk søkefunksjonen, eller ta kontakt med oss dersom du ikke finner varen du leter etter - det aller meste av deler og tilbehør til alle LR-produkter kan skaffes."

 

Hva koster noe slikt mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som det står. Ta kontakt med ham på telefon, og du får garantert et raskt (og hyggelig?) svar. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tatt noen kjappe bilder....

 

IPB Image

 

Dette er da min eminente sikrings/releboks laget av en matboks fra Rema til 20 kr..

 

IPB Image

 

Her ser man biltemacoilen pluss litt mere da.

 

IPB Image

 

Selv om det er et simpelt el.anlegg på SIIa så blir det litt å holde styr på allikevel.....

 

IPB Image

 

Fikk stappet allt inn til slutt gitt......puh...

 

IPB Image

 

Vindusviskerene montert, egentlig var det en vippebryter på hver av motorene, men med littt lodding og kobling kan jeg nå starte begge fra en bryter på dashen.....

 

IPB Image

 

Og så er jeg i gang med å montere andre seter....så org. setene er for salg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående sikringsboksen.. har du sett hvor godt/lett/fort/farlig den skumgummien brenner ? :ninja: bare en tanke.. ellers er jeg prinipiellt veldig for "det enkle er ofte det beste" løsninger :D . er vel derfor jeg liker seriebil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angående sikringsboksen.. har du sett hvor godt/lett/fort/farlig den skumgummien brenner ? :ninja: bare en tanke.. ellers er jeg prinipiellt veldig for "det enkle er ofte det beste" løsninger :D . er vel derfor jeg liker seriebil..

 

Ja, der sa du noe.....har ikke tenkt på det i det hele tatt, så jeg tok en test nå netopp.....

 

Brukte lighter og holdt flammen inntil i 25-30 sekunder.....etter det så matrialet slik ut:

 

IPB Image

 

IPB Image

 

Jeg syntes ikke det virket så veldig brannfarlig, men det tok fyr, så vidt det var.....

Noen synspunkter??

 

Angående setene ole jacob, så satt de baki en Peugeot Maxi Taxi som ikke hadde kjørt langt. Armlene er det også på dem....gode å sitte i og perfekt passform til meg i bilen. Satt dem så langt tilbake som det går, og har ingen frem/tilbake regulering. Skrur dem fast der de passer meg jeg :D

 

Taxien er høyst sannsynlig bygget om i Norge, så det går nok flere av disse setene under rumpene til drita fulle folk på vei til julebord..hehe

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg har et lite spørsmål til guruene på LRF.

Skal montere sideveggene på taket, har nye gummipakninger, har tatt og brukt tettemasse under lista (ned mot sideveggen), men lønner det seg og bruke tettemasse også oppå lista som ligger an mot taket?? Eller er lista god nok tetting??

 

Har på feelingen at det er smart å tette litt ekstra mot taket også, det skal jo ikke skrus fra hverandre mere (I wish), men lurer på hvordan andre har gjort det, evt. råd og tips....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå begynner det å se ut som en Land Rover igjen........

 

 

IPB Image

 

hvertfall forfra :P

 

Det er Mange som sikler etter LR produkter, og da er det godt at onkel passer på......

 

IPB Image

 

Dem sikler nok selv.....hvorfor ellers kommer dem så langt opp i skauen da tru?

 

 

Endret av martinez6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....

 

Dem sikler nok selv.....hvorfor ellers kommer dem så langt opp i skauen da tru?

Det har ikke noe med naboen din å gjøre kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forøvrig solgt RR'en, eller er det huset som er solgt?

 

Huset skal selges

Men er ikke solgt

RRC'n blir ikke solgt

Exmil'n skal jeg nok selge

Men hvor i svarteste skauen skal man gjøre av alt

Og det er en del

Deler

Biler

Verktøy

jeg sliter

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset skal selges

Men er ikke solgt

RRC'n blir ikke solgt

Exmil'n skal jeg nok selge

Men hvor i svarteste skauen skal man gjøre av alt

Og det er en del

Deler

Biler

Verktøy

jeg sliter

 

Gi det til meg selfølgelig :P:P:P:P:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...