martinez6b Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Etter tolv runder i ringen med stiften som måtte pusses hver gang jeg skulle starte så skiftet jeg den ut. Hadde ikke godt av flere år i skogen den kan man si. Etter skifte var det tenningsjustering, og det er jo så lenge siden sist at jeg måtte lete godt før jeg fant den lille luka på girkassa... Tok det simpelt med grunnstilling med prøvelampe til slutt. Prøvde med tenningslampe først, men fikk aldri helt dreisen på det, tenningsbank var resultatet, og mye også. Ikke lett å finne data på hva den skulle være, her er det gehør som gjelder. Når tenningen var i orden så var det å måle CO% og det var et annet prosjekt. Fikk ikke opp CO'n, måtte skru ut gasseren og forske litt. Forgasseren var full av dritt, irret aluminium som lå som en hinne av grums nede i flottørkammeret. Etter en god rens fant jeg ut at det kom falskluft inn ved en blindet slangestuss på webern: Etter bytte av denne ble det andre boller. Fikk justert CO og tomgang og nå går motoren som en klokke igjen En annen ting som har skjedd etter åtte år er en god og bra lekkasje fra bakkant motor. Så det ser ut til at girkasse må ut. Noe som jeg må gjøre uansett etterhvert da clutchen også har blitt seig og treg. Mistenker at den henger litt på splinsen. men sånn er det bare... Bra jeg ikke har skrudd fast gulvet enda. Noen ganger lønner det seg å være treg!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Motorer med slakk i registerkjedet og andre slitte deler på tenningsanlegg blir best justert av et godt øre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Det er fint å ha fire hjelpende hjul i kjøkkenhagen.... Her blir det poteter når det lir litt utpå sommer'n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 2. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2013 Kan vel ta noen bilder etterhvert som jeg blir "ferdig" med det lille som står igjen før jeg er ute og kjører på veien, hvis det er interesse for det hahahaha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2013 Knotter til luftelukene er ikke løse deler,nesten umulig å oppdrive komplette hendler til SIIa. Båtviskerarmer fra jula fungerer,men er blanke. Fant knobber som løse deler allikevel gitt.... http://www.johncradd...s-2-and-2a.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2013 Fikk tak i regulerbare seteunderstell Hva slags seter passer oppi her? Tenkte å kjøpe basic puter fra paddocks. Er det noen som kan si ut i fra bilde om det er til midtsete også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. juni 2013 Del Skrevet 8. juni 2013 Du har vært i Moss. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 8. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2013 Du har vært i Moss. ikke enda, men skal hente neste helg hvis jeg får "go"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 Fikk tak i regulerbare seteunderstell Hva slags seter passer oppi her? Tenkte å kjøpe basic puter fra paddocks. Er det noen som kan si ut i fra bilde om det er til midtsete også? Ja, hva skjer'a? Skal jeg kjøpe yttersetene, midtsete og setebelte eller bare ytterseter? Ser ikke selv hva som passer og jeg må bestille så fort som mulig... Trenger noen deler til disco'n også...fort som f. Japseblekket til fruen synger på siste verset, så her trengs det skikkelig engelsk kvalitet som aldri(?) går i stykker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Det er fester til midtsete der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 12. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2013 takker! da er det bare å bestille..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 13. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2013 Det er jo en ting jeg legger godt merke til og det er at styringen er blitt veldig treg. Selvoppretting er ikke eksisterende og den er veldig tung på rattet. Hva er det som har satt seg? Er det et endeledd eller flere som har rusta litt, eller er det selve lagrene til swivelhuset som har satt seg? Da bilen ble forlatt var den helt strøken. Nye endeledd og nye lagere til swivelhuset var montert. Kanskje det er selve styresnekka? Eller hjelpesnekka? Noen med erfaringer på dette punktet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Har du sjelket olje alle steder inkl. hjelpesnekke og snekke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 14. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2013 Et lite stemningsbilde fra natt-turen på farmen..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 20. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2013 Da var seterammer kommet i hus..... Trengs "litt" pussing og maling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 12. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2013 Har du sjelket olje alle steder inkl. hjelpesnekke og snekke? Har sjekket oljer i dag. Det er fullt opp med olje overalt. Måtte fylle opp litt på fordelingskassa, men det har jo ingenting å gjøre med styringa. Tenker neste steg er å demontere endeledd og sjekke om hjulene svinger fritt eller om det er snekke evt. hjelpesnekke som henger. Har fått sending fra England også.... Nye seter, speil (på forskjermene:)) viskerarmer og viskerblad, vinduslåser... Ikke mye igjen til EU-godkjenning nå. Men vi får se da lykke til.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 6. september 2017 Forfatter Del Skrevet 6. september 2017 Ja, nå har det skjedd litt igjen... Etter noen år som vanlig Byttet styresnekke, da ble styringen "lett" som bare det. Fått montert seter og speil på skjermene. Nå blir det nytt register på motor, og sikkert noe mere etterhvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 6. september 2017 Forfatter Del Skrevet 6. september 2017 (endret) Synd det er så mange tidligere bilder som ikke er i tråden lenger. Lurer på hvor de har tatt veien... Endret 6. september 2017 av martinez6b Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 26. september 2017 Forfatter Del Skrevet 26. september 2017 Så var det siste utvikling i evighetsprosjektet mitt (som forøvrig snart (?) begynner å nærme seg slutten Tjohoo sier vi da og håper på det beste... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 29. september 2017 Forfatter Del Skrevet 29. september 2017 Ny tankmåler loddet sammen.. Ny tank montert... Så nå er det bare registerproblemet igjen Får se om nyeste type strammer/kjede gjør susen. Jeg håper på det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 På 10.10.2010 den 12.26, martinez6b skrev: Nyeste oppdatering!!!! Nå er 196688 på vei igjen... (ikke på veien altså!) Men det skjer ting hvertfall.....kanskje blir den ferdig om 4-5 år... Ja, jeg var jo godtroende i 2010.. 4 -5 år... Er enda ikke ferdig. Jobbet en del med bilen i det siste, byttet tanken (som var helt for jæ****g inni) Skjønte det var noe da jeg skulle tappe ut bensinen som var noen år gammel, for å fylle på fersk bensin. Skrur ut tappepluggen på tanken, ingenting kom ut. Kjente etter med en finger og måtte trykke hardt for å komme igjennom det laget med drit som har ligget og kost seg i maaange år. Bensinen var helt grønn og luktet noe helt sinnsykt vondt. Fikk på ny bensin, vel 7-8 liter. Fikk startet opp, men det var sørgelige greier. Må nevne jeg renset glassbeholderen og satte inn nytt in-line filter også. Så kjørte jeg den varm, alt ok så langt. Prøvde et par runder, + inn og ut av verksted noen ganger. Men max kjørte meter var ikke over 5-6 hundre, og på den kjørelengden ble det over en cm møkk i glasset på pumpa, samt at filteret var potte tett.. Så ny tank, ny bensinpumpe, nye slanger, filter, overhalt forgasser, har jeg byttet nå. I tillegg til registerkjede og strammer (som forøvrig jeg tror det er noe rart med), Men det står det mere om her.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 På 6.9.2017 den 19.06, martinez6b skrev: Byttet styresnekke, da ble styringen "lett" som bare det. Hjelpesnekke var det visst... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) På 30.9.2017 den 1.15, martinez6b skrev: Så nå er det bare registerproblemet igjen Får se om nyeste type strammer/kjede gjør susen. Jeg håper på det:) Men det gjordet ikke. Kjedet var for kort til å få på, men strammeren så ut til å passe perfekt. Mulig man må sette på drevene og kjede samtidig? Brukte det gamle kamdrevet, nytt kjede, nytt veivdrev, nytt stempel og ny albue og løpehjul. Fant ut at den gamle konstruksjonen med flere spor i kamdrevet helt genial.... Skjønner ikke hvorfor de slutta med det. Har ihvertall den mest nøyaktige tenningen jeg har sett på en seriebil noengang. Har tatt noen bilder av hvordan det ser ut etter en kjapp vask med høytrykkspyler.. Bunnpanna under måtte jeg bare male, hadde begynt å ruste. Ny dynamo, og starter som kan skimtes bak der.... Er veldig fornøyd med den starteren, husker ikke hvor jeg fikk den fra... Denne er overhalt, og virker bra, bortsett fra at fjæra på choken er ødelagt, den er for slapp, drar ikke med seg chokespjeldet nok. Styrenekka som er ganske sliten. Stiller du den inn perfekt med hjulene rett frem, kniper den ved full sving, noe selvoppretting er det ikke snakk om for å si det sånn...Har kjøpt overhalingsett fra britparts, men har en stor mistanke om at selve akselen er så slitt på midten at den må byttes ut. En ny snekke fra paddocks koster vel rundt 300 pund En aksel er verre, og får du tak i en så koster den en del.... Ramme og girkasse fra venstre side Ramme og girkasse fra høyre side Midlertidlig bremselokk... Har mista lokket til Clutchmaster, og den passer på der. og der er det helt ny bremsevæske, så det er snakk om prioritering, bremsevæska må skftes ut uansett Venstre nav Hyre nav Denne er nyoverhalt, gnikka og pussa og fått åpnet aksellerelsjons dysa som var potte tett Fotbrønn Her er det litt å ta tak i Tror det er noe feil på tempmåleren. tar jeg den til gods, skjer det ingenting. Den har virket før. Fotbrønn høyre Ja, sånn ligger det an med gamlebilen om dagen. Til å ha stått så lenge ute i skauen og par tre år i drivhus så syntes jeg ikke det er så ille. Noe rust er det jo, og lakken flasser der man ikke var nøye nok. Så vi får se.. Skal sette på skjermene igjen i morgen hvis jeg orker. Må jo fikse litt på elanlegget også. ryggeys/arbeidslys bak, kupelys, sikkert andre ting også. Får se hvor mange år det tar...... ): Endret 9. oktober 2017 av martinez6b Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Veldig bra tråd du har. Mange gode tips. Skal skifte register sjøl og ser at jeg kanskje må kikke litt ekstra før jeg handler deler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinez6b Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2017 Ja... Finner du nytt drev med flere spor, si i fra Har lett en del, men finner bare med et spor... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.