Audun75 Skrevet 18. januar 2021 Del Skrevet 18. januar 2021 Er det andre som bruker altox som sliter med spenningsfall? Jeg får feilmelding omtrent hver gang jeg bruker den, feilkode 05 og 84. Batteriet (Bosch 95Ah) i bilen er ca ett år, ladet opp flere ganger med smartlader (recovery). Ligger på 12.4v i hvilemodus, dropper ned til 12.1-12.2 ved oppstart av Webasto og går ytterligere ned til rundt 11.7-11.9v, så da stopper Webastoen og gir feilmelding gjennom Altox. Har målt spenningen med multimeter direkte på batteriet, og funnet ut at altoxappen viser ca 0.4-0.5v mindre. Har prøvd de fleste forslag og tips jeg har snappet opp her i forumet og på Facebook. Men blir ikke klok på alt, så ville høre om noen har opplevd det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 18. januar 2021 Del Skrevet 18. januar 2021 (endret) Hei, du vet hva, har lest siste dager at D4 har BAS system for bilbatteri som lader den bare ved kritisk batteritilstand. Du kan prøve å kjøre altox ved lading gjennom ctek, når batteriet er fult. Om det er sak da tilleggsbatteriet kan hjelpe deg. har du prøvd å lese feilene på bilen ved diagnose utstyr? Kan det vare sak med dynamo? Endret 18. januar 2021 av Timo@ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audun75 Skrevet 18. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2021 Fikk testet batteriet nå hos naboen, og det ligger på 77%. Målte forbruket med Webasto på, og det var mellom 12 og 15 ampere. Har ikke kjørt diagnose gjennom bilen, kun gjennom altoxappen. Har prøvd å kjøre Webasto med lader tilkoblet, selv da stopper den. Kan alternativet være å bytte til litt større batteri? Spenninga ligger på 14.6-14.7 under kjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 18. januar 2021 Del Skrevet 18. januar 2021 Jeg har neste erfaring på D3 med feil på brennkammeret. Etter ful lading og tilkoblet lader starte Webasto fra ca 10 forsøk uten melding om lav spenning. Jeg viste at brennkammeret funker ikke som det skal og utetemperatur var -15C den tiden. Batteriet som jeg har er Sønnak 100ah fra 2017. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audun75 Skrevet 22. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2021 Oppdatering: Etter å ha lagt fram problemet for en batteriforhandler, viste det seg at jeg hadde et vanlig blybatteri. Disco 4 skal ha AGM batteri, som den også kommer med fra fabrikken. Kjøpte et Varta AGM Silver Dynamic 95ah 850 CCA. Så får vi se om det lever opp til forventningene, klarte å kjøre Webasto i 20 min i dag uten stopp. Neste uke blir det kaldere vær, så blir spennende å se da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond O Skrevet 22. januar 2021 Del Skrevet 22. januar 2021 På 18.1.2021 den 21.05, Timo@ skrev: Jeg har neste erfaring på D3 med feil på brennkammeret. Etter ful lading og tilkoblet lader starte Webasto fra ca 10 forsøk uten melding om lav spenning. Jeg viste at brennkammeret funker ikke som det skal og utetemperatur var -15C den tiden. Batteriet som jeg har er Sønnak 100ah fra 2017. hei, har du en beskrivelse på hvordan rense brennkammeret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audun75 Skrevet 22. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2021 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 22. januar 2021 Del Skrevet 22. januar 2021 (endret) 1 hour ago, Trond O said: hei, har du en beskrivelse på hvordan rense brennkammeret? https://www.disco3.co.uk/forum/robbies-guide-fbh-servicing-repair-136766.html tenker at min funker ikke pga glowplug. Må måles motstand som beskrevet i guide. Etter brennkammeret bytte Webasto funker som det skal. Endret 22. januar 2021 av Timo@ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hefty Skrevet 22. januar 2021 Del Skrevet 22. januar 2021 7 timer siden, Audun75 skrev: Oppdatering: Etter å ha lagt fram problemet for en batteriforhandler, viste det seg at jeg hadde et vanlig blybatteri. Disco 4 skal ha AGM batteri, som den også kommer med fra fabrikken. Kjøpte et Varta AGM Silver Dynamic 95ah 850 CCA. Så får vi se om det lever opp til forventningene, klarte å kjøre Webasto i 20 min i dag uten stopp. Neste uke blir det kaldere vær, så blir spennende å se da. Fik du nulstillet bilens BMS, når den fik nytt batteri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco4 Skrevet 23. januar 2021 Del Skrevet 23. januar 2021 Eit 1,5 år gammelt 100ah Sønnak batteri presterer ikkje særlig mer det heller.. Kjører aldri full runde med tidsinnstilt klima før den stoppa. , Så monterte motorvarmer med pumpe og kupévarmer istedet. Her er en oversikt fra da eg glømte å avstille den fra dagen før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audun75 Skrevet 24. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2021 På 22.1.2021 den 20.40, Hefty skrev: Fik du nulstillet bilens BMS, når den fik nytt batteri Ja, ble skiftet på mitt faste verksted, liten misforståelse gjorde at han trodde at det allerede var skiftet når jeg kom til han, men jeg hadde bare kjøpt det. Sa at det ikke spilte noen rolle om han gjorde det før han skiftet det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.