Gå til innhold

15P td5 motor med manuell ECU ønskes kjøpt


tiopet

Anbefalte innlegg

Da er det bekreftet, min 1999 Defender med 10P har tatt kvelden.

Sylinder 1 har revnet foring, ca 5 cm fra toppen. Sprekk rundt hele.

Fant kjølevann i sylinder 1 og 2, så noe har skjedd i sylinder 2 også. Mulig topp pakning der ser det ut som.

Fant oljete belegg i ekspansjonstank og majones på innsiden av topplokket.

Alt dette skjedde noen dager etter EU kontroll hvor de ruset motor til maks flere ganger i 30 minutter for å prøve å få utslag på eksos måling.

De fikk ingen utslag på eksos utslipp :lol: De testet på en 2018 VW golf som sto ved siden av og den feilet med en gang, testet Defenderen igjen og ingen utslag.

Dagen etter kontrollen og frem til den ikke gikk rundt lenger (1 uke) har den vært rar å starte, tungstartet og en rar lyd fra motor.

 

Så i fremtiden kommer jeg til å nekte eksos måling på mine biler.

 

Jeg trenger da en 15P td5 motor med ECU for manuelt gir. Da blir bilen oppgradert med et solid topplokk og nyeste mest stabile elektronikk.

 

Endret av tiopet
Tekstleifer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et krisetilfelle kan man jo gå for en blokk som er i orden.

Har utstyr for å planslipe topp og blokk ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pleier ikke teste røykgass på EU her. Bare fører over det som står, så lenge bilen ikke ryker svart eller lukter surt og uforbrent.

Men nå var det krav om test fra vegvesen, siden bilen måtte gjennom bruktbil import systemet for å få en grunnmåling ved "ankomst".

Dette er jo rammesvindel bilen, jeg har kjørt og eid siden 2014 og fikk i sommer nytt skilt nr og ny årsmodell.

Tidligere eier har gjort opp for seg, bare så det er nevnt igjen.

 

Kanskje overrus sperre ikke virker, den er jo elektronisk styrt, tror jeg.

Siden den viser seg å være fra Island, så har den ikke ABS, EGR, katalysator, auto kjørelys eller alarm og er nå godkjent med unntak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2021 den 23.04, Mr. Meli skrev:

Jeg har en P15 uten ecu stående kan nåes på 9028en248 Om det skulle trenges 

 

mvh Harald

Tusen takk for tilbudet, men da må jeg skaffe en hjerne som matcher. De er omtrent umulige å oppdrive om dagen ser jeg (ebay, osv).

Veldig fristende, men prisen for å skaffe en auto hjerne og omprogrammere den har jeg ikke råd til <_<

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Erik Iversen skrev:

Hvis det er interessant så har jeg en P10 uten topp stående i Brumunddal. Kommer nok ikke til å bli brukt i noe fremtidig prosjekt. 

Gi en lyd om det er interessant. #gi-bort-pris. :)

 

Det er kanskje det letteste, siden jeg har topp som virker, hjerne som matcher og en turbo som ikke bruker olje.

Er nok best å trykkteste toppen før montering, hvis jeg går for denne løsningen.

Brumunddal er ikke langt unna, skal til Lillehammer på torsdag uansett.

 

 

 

 

Send gjerne priser og hva dere har på tlf 9090933fem.

Lars

 

Endret av tiopet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en 15P motor fra 2004 modell Defender på vei hjem til meg :)

 

Jeg trenger en 15P ecu for manuell fremdeles hvis noen har, eller har tips om hvor en sånn kan skaffes.

Det er ingen på ebay heller.

 

Alternativt, så må jeg bytte ut dysene på 15P motoren med mine fra 10P og bruke min 10P hjerne. Har hørt fra eksperter at det skal gå bra.

Håper at mine 10P dyser er i tipp topp stand, for jeg har bare 2 stk. nye 15P dyser på lageret.

 

Lars - tlf 9090933fem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...