Jump to content
LRforum
Sign in to follow this  
Elke

Diesel pumpe problem D2 2004

Recommended Posts

Hei igjen.

Når jeg skal starte bilen, kald eller varm, må jeg vente til pumpa har slått seg av, få opp trykket, før jeg kjører. Starter jeg bilen uten at pumpa har slått seg av, går bilen 100-200 m før den stopper,  som den går på dieselen som er i systemet. Når den har slått seg av, går bilen helt fint. Pumpa er ny fra Famous 4 og skiftet diesel filter og sjekka alle slanger. Pumpa bråker bra når jeg slår på tenninga, venter 30 sek, den slår seg av og bilen går som en klokke. Virker som trykket i pumpa må opp før den rusler og går normalt. Noen forslag? Mvh Helge 

IMG_20201119_133759312.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det at den starter med en gang sier meg at trykket fra FPR'en og til dysene er mest sansynlig er i orden.

Ser du noen lekkasjer rundt filterhuset? Dette er vel en vanlig feil at filterhuset kan ha en intern sprekk i seg. Lavtrykket frem til FPR'en klarer ikke holde seg over tid, men pumpa kompenserer for lekkasjen under drift. Tipper pumpa di jobber overtid for å kompansere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...