Gå til innhold

Diesel pumpe problem D2 2004


Elke

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Når jeg skal starte bilen, kald eller varm, må jeg vente til pumpa har slått seg av, få opp trykket, før jeg kjører. Starter jeg bilen uten at pumpa har slått seg av, går bilen 100-200 m før den stopper,  som den går på dieselen som er i systemet. Når den har slått seg av, går bilen helt fint. Pumpa er ny fra Famous 4 og skiftet diesel filter og sjekka alle slanger. Pumpa bråker bra når jeg slår på tenninga, venter 30 sek, den slår seg av og bilen går som en klokke. Virker som trykket i pumpa må opp før den rusler og går normalt. Noen forslag? Mvh Helge 

IMG_20201119_133759312.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at den starter med en gang sier meg at trykket fra FPR'en og til dysene er mest sansynlig er i orden.

Ser du noen lekkasjer rundt filterhuset? Dette er vel en vanlig feil at filterhuset kan ha en intern sprekk i seg. Lavtrykket frem til FPR'en klarer ikke holde seg over tid, men pumpa kompenserer for lekkasjen under drift. Tipper pumpa di jobber overtid for å kompansere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...