Gå til innhold

Noen knall flinke mekanikkere her?


Dan

Anbefalte innlegg

Vurdert å kontakte Martin hos Germania Performance?  Han har min RRC med 4.8 motor for finjustering / gjennomgang av ulikt. Han kjører RRC med en spesiell egenbygget V8 selv - så virker som om han skjønner seg på disse motorene ;-) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

3 timer siden, Atle G skrev:

Vurdert å kontakte Martin hos Germania Performance?  Han har min RRC med 4.8 motor for finjustering / gjennomgang av ulikt. Han kjører RRC med en spesiell egenbygget V8 selv - så virker som om han skjønner seg på disse motorene ;-) . 

Ja kanskje vært et forsøk, forbanna irriterende når man kommer til kort,  pappa og gutta vil ikke ha noen annen bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2022 den 10.23, Dan skrev:

Merker at motoren er villig og rask på gassen i nautral park, den vibrerer og i drive vil den ikke gi guffe, siden alle plugger soter,  null olje eller kjøle lekkasje

Det slår meg at kanskje det ikke er motoren som er problemet, Det er ikke slik at du har feil på converter.

Bare en tanke siden du nå har sjekket alt, og rapporterer at motoren oppfører seg OK i Park.

Symptomene du nevner ligner på converter feil. Jeg har opplevd det, så det er noe sammenfallende.

Dog ikke ta det for god fisk, bare en tanke..

 

Mvh Brage  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Brage skrev:

Det slår meg at kanskje det ikke er motoren som er problemet, Det er ikke slik at du har feil på converter.

Bare en tanke siden du nå har sjekket alt, og rapporterer at motoren oppfører seg OK i Park.

Symptomene du nevner ligner på converter feil. Jeg har opplevd det, så det er noe sammenfallende.

Dog ikke ta det for god fisk, bare en tanke..

 

Mvh Brage  

Takker Brage har ringt Martin over her,

Han henter på henger, jeg står bom fast og trenger forsterkninger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Tja hva skal jeg si 

Plukket motor ned i deler, kammen var ferdig , veiva måtte vi slipe opp rett før full skjæring, bonet opp sylindere 

Smøringa( hullene på veiaksel ) var full av tetningsmasse fra bunnpanne

Kammen og vippearmer hadde selskap med en løs del, 

Blir det sak av dette....jepp 

 

Kan forøvrig opplyse at delene som var brukt fra v8 Developments er original vare 

Toppene er meget bra bygd 

 

Bilen er straks på veien igjen, sprekere en noen gang, topp kompresjon nye dyser og en drøss annet samt ecu tuning 

 

Men for en j....runde 14 mnd og mye forbannelse og penger i dassen 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Dan skrev:

 

Smøringa( hullene på veiaksel ) var full av tetningsmasse fra bunnpanne

 

 

Man skal passe seg for overdreven bruk av pakningsguffe. mange gode motorer som er rasert på grunn av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vidar S skrev:

 

Man skal passe seg for overdreven bruk av pakningsguffe. mange gode motorer som er rasert på grunn av det.

Jepp og et anerkjent verksted burde vite såpass guffe er ikke bra for smøring og løse deler hører ikke hjemme inne i motoren 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...