Adventure Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 God kveld. Nå har dette irritert meg en stund. På bakakslingen, venstre bak, så lekker det ut og renner ned over felgen og hjulet. Har plukket fra hverandre 2 ganger og skiftet pakninger og da sluttet det helt til jeg fylte på olje igjen. De pakninger jeg har byttet er stub axle x 2 pakninger. Så det er de to ytterste pakningene bak drive flange. noen tips? Mvh Andreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 Ut eller innsiden av hjulet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adventure Skrevet 9. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2021 Kommer på utsiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 Fast eller løs flens ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adventure Skrevet 9. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2021 Tja usikker men her er ett par bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 To pakninger er sjelden kuren. Skal det brukes silikon må det kun brukes litt i falsen på medbringer. Alt som igger mellom flens og nav reduserer friksjonen og det blir lettere bevegelse. Ovale bolthull på flens og tynnslitte eller feil bolter er også en feilkilde. Men ofte er manglende rengjøring , fett og spon og grader , ikke uvanlig . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adventure Skrevet 9. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2021 22 minutter siden, gautes skrev: To pakninger er sjelden kuren. Skal det brukes silikon må det kun brukes litt i falsen på medbringer. Alt som igger mellom flens og nav reduserer friksjonen og det blir lettere bevegelse. Ovale bolthull på flens og tynnslitte eller feil bolter er også en feilkilde. Men ofte er manglende rengjøring , fett og spon og grader , ikke uvanlig . Har selv ikke brukt silikon. Slik jeg så det når jeg demonterte virker alt rundt og fint i forhold til bolter og bolte hull. Jeg har demontert og plukket ut og gjort rent sist jeg skiftet en pakningen. Begge var helt ferdig. Men det stoppet helt til jeg fylte opp igjen med olje og denne er ikke kjørt noe heller etter sist skift. Men jeg er ingen ekspert så jeg får plukke oppe igjen og se og demontere mer kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 Hvis pakningene du byttet var revet i filler er det bevegelse. Ved tett utluftning er det oftest simringen lenger inn som lekker. For endel år siden slet jeg med lekkasje på en seriebil. Riktignok innvendig på hjulet og bremsene. Etter mye roting og hodekløing ble lekkasjen funnet. Støpefeil i stubakselen som ble sprekk etterhvert. Rakk heldigvis ikke å knekke helt av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adventure Skrevet 10. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2021 Hell i uhell der skjønner jeg. Ja man skal glede seg over en del slike ting. Pakningen ytterst var ble tatt i to deler, pakning to ble tatt av i en del men var revnet. Så her betyr det at jeg må skifte noen deler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 (endret) Mulig du må det. Regner jo med at du dro etter boltene med riktig moment. Du kan jo prøve en gang til . Legge pakningen i vann over natta og montere er et triks hvis den nye er stiv og "tørr". Har dessverre ikke mer tips å gi uten å ha nærkontakt med delene selv. Ville nok prøvd med silikon selv tenker jeg. Endret 10. januar 2021 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adventure Skrevet 10. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2021 Har ikke momentnøkkel så det står på invisteringslista. Silikon på falsen på medbringeren som du skriver lenger opp. Hvor blir det eller hva blir det på engelsk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Et annet triks er å forsegle åpningen mellom låsemutter og navet med fett. Litt fett på pakningen gjør heller ikke galt om det er små sår i anleggsflaten. I mangel på pakning har jeg brukt kun fett også, men kun tynt lag, og om det er fett eller silikon så hold det langt unna skruehullene. Kommer det noe inn der blir det hydraulisk lås. Dvs at skruene ikke kan skrues inn helt og det vil bli lekkasje på pakning. Har du trykkluft så blås opp alle skruehull. Bremserens etc er gull. Falsen er kanten på medbringeren som ligger inn mot navet, innenfor skruene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adventure Skrevet 10. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2021 Takk @gautesog @lafterolf skal følge de to oppskriftene så får vi se om det ikke blir en ordning etterhvert. Mvh Andreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Var det Andreas og æ snakka om i går, skriv spørsmålet på forumet og se hvilke tips Gaute og Rolf kommer med. Takk for tipsene, grease i bunn av et skruehull bør man jo tenke på at kan hindre bolt å skrues helt inn. Det hadde æglemt. Ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.