Gå til innhold

Originalt ekstralyssett til D3, ingen lys :-(


kulien

Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

For å redusere haugen med umonterte deler, satt jeg på ekstralyssett på Discoen i romjula. Ble akkurat ferdig til vi skulle på fjellet, men akk ingen lys. 

 

Spørsmålet er om det er flere som har opplevd dette?

 

Jeg har bare gått over at jeg har koblet i henhold til beskrivelsen som fulgte med, og målt at det ikke kommer strøm ut til lyktene. Neste feilsøking blir å se om releet slår inn eller ikke, men tenkte å se om jeg kunne spare litt tid ved å spørre ærede forum. 

 

Ekstralyssettet er dette (men overtatt brukt): https://www.lrparts.net/xqb500080-driving-light-kit-includes-electric-fittings-for-discovery-3.html 

 

Resultatet ble bra, men jeg tenkte meg lys også, ikke bare estetikk :D

20210101_161052.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger asså!

 

Etter å ha sjekketalle koblinger og relefunksjon både en og tre ganger oppfattet jeg en rute på instruksjonens siste side. T4 står det, og jeg tenkte ikke på det. 

 

T4 er, som mange vet, LR sitt diagnoseprogram. 

 

Så når jeg oppfattet hva dette betydde åpnet jeg IId tool'et og aktiverte Auxiliary lights. Vips, alt virker! 

 

Pkt 91, se i T4

20210110_195822.jpg

 

...og det ble lys! 20210110_201535.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, grunneieren skrev:

:D når alt annet feiler, les instruksene;) og så ser man lyset:lol:

 

Jo, men jeg hadde jo lest instruksen! Kjempenøye, og til og med tre ganger. Det var bare at denne ene uvesentlige firkanten hadde litt større betydning enn den så ut som... :D :D :D 

 

3 timer siden, YMK skrev:

Hvor henter dette kittet styrestrøm fra?

 

Rett fra sikringsboksen såvidt jeg skjønner. 

 

Det er tre "ledningsnett" med i kit'et. Ett fra sikringsboksen under panseret og ut til lyktene. I dette sitter også et rele. Det neste kobles inn på bryteren til venstre for rattet, men såvidt jeg kan se så gir dette bare lys til lampa i knappen. Det siste kobler sammen lysbryteren til venstre, knappen i dashbordet og sikringsboksen på høyre side. 

 

Sant å si må jeg innrømme at jeg har ikke full oversikt over funksjon. Det greide jeg ikke å skjønne, selv etter mye feilsøking. Men det er enkelt å søke på styrestrøm og strømtilførsel foran på releet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har oppdatert ccf filen, og fortalt bilen at den har xtra lys. Mener det kanskje må gjøres 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2021 den 11.50, oggioffshore skrev:

Du har oppdatert ccf filen, og fortalt bilen at den har xtra lys. Mener det kanskje må gjøres 

 

Ja, mener det var det jeg gjorde via IID tool'et til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...