Gå til innhold

Rover 75/verdi?


hahaug

Anbefalte innlegg

Tja, 1,8 literen er vel den samme som står i Freelander og er kjempeskummel for de aller fleste. Mener å ha lest at Rover 75 fra den tiden deler veldig mye med BMW E46. 

Ligger et par V6'ere på finn til litt under 50, men de tror jeg har ligget lenge. Selv om bilen er 100% i stand og EU-godkjent tipper jeg man skal slite lenge for å få over 35 for en sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei,

 

Jeg har en Rover 75 -99 1,8 manuel i old englidh white som snart kommer for salg. Motor er overhalt og bygget opp med oppgraderte deler og bilen brukt daglig i noen måmender etter dette for å bygge konfidens. Bilen er bra med tanke på teknisk tilstand og korrosjon. Send meg gjerne en PM for mer info om du er interresert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leide ut parkeringsplass til en med en Rover 75. Den hadde en verdi på rundt kr 200-250.000,-, tror jeg.

 

En helt støken 4,6 l som var gått rundt 40.000 km.

 

Han skal ringe meg når han skal selge den om 5-10 år..,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som 75 V8 har ett innebygd potensiale :)

 

Fra Wikipedia

''A heavily modified MG ZT-T V8, known as the X-15 broke the speed record for a non-production estate car on Bonneville Salt Flats in September 2003, achieving 225.609 mph (363.082 km/h). The engine was bored out to 6 litres producing 765 bhp (570 kW; 776 PS), but remained normally aspirated.''

 

ikke værst :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V8 utgaven stiller jo i en egen "klasse" :) Mener å ha lest at det kun er produsert 15 stk med rattet på venstre side av disse. Har sett kun en norsk registrert som har vært på finn noen ganger. Det blir jo litt hvasst med mustang motor og bakhjulsdrift...

Den bilen du nevner over (X-15) har forsåvidt blitt kåret til verdens raskeste stasjonsvogn på den tiden.... 

https://www.auto123.com/en/news/mg-breaks-world-record-for-fastest-station-wagon/28611/ 

 

 

Når vi snakker om verdi på "standard" Rover 75, så er vel denne litt flyktig... Nå som de fleste av disse har gått i pressa begynner denne biltypen å ta små steg mot tilværelsen som entusiastbil sammen med en voksende entusiastgruppe. Jeg tror bunnen har vært passert og prisene vil gå forsiktig oppover etterhvert. Jeg har fulgt med på disse i årevis og en antagelse av prisnivået vil vel være noe som dette:

 

Strøken V6 med alt utstyr - 30-60KNok

Gjennomsnittlig og kjørbar 1.8 - 10-30KNok, avhenging av tilstand, historikk og utstyr

Rep. objekt (ikke kjørbar) - 3-5KNok

 

Det skal vel mye til for å bruke øvre ende av skalaen. Da skal ting være veldig strøkent. Det er også stor fare for en massiv mengde skambud da mange kjøpere vet at disse kan være vanskelige å bli kvitt, men en entusiast på jakt etter et godt emne vil nok være villig til å betale det den er "verdt"...

 

Det har ikke dukket opp noen nye på finn i år av det jeg har sett. De to som ligger der har vel vært der i over 5 år...

Endret av Mr Rover 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...