Gå til innhold

Hovedlys ble mørkt.


Øyvind J

Anbefalte innlegg

Gjelder Defender 300tdi 1997 modell

Har noen en ide om hva som er gått når begge hovedlys gikk i svart, men fjernlys virker når jeg bruker "vippe" bryter ved rattet for å få flernlys.

Releer virker bra og ingen sikringer ser ut til å ha gått. Lys bryterne er bare noen år gamle, men det kan kanskje være den?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysbrytere uten krykker / prekestol i form av Biltemas lysforsterkerkit øker kun ryktet til Sir Lucas , også kalt Prince of Darkness.

På LR-Wiki finner du info på kittet og delenummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er tilsvarende elopplegg på Tdi som på Td5 men jeg opplevde akkurat dette med min tidlige 1999 10p Td5, og det viste seg å være det gule releet for lysstrøm bak dekselet foran/bak girspaken, alt ettersom (nr 2 fra høyre). Jeg byttet den med releet for bakrutetørk (som ikke virker, nr 3 fra høyre ) og - voila! - virk!  På min bil var "low dipped beam"-funksjonen fjernet. Et rele hos denne har også blitt identifisert til å gi tilsvarende symptomer i diverse nettfora.

 

Æsj, nr. 1 fra høyre er bakrutereleet.

 

Endret av Espen Olsen
feil i rekkefølge.. nr 1 fra høyre..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og delelista blir som følger:

Lysbryter og lysrelesettet.

Husk at relesettet ikke hjelper når lagt i hylla i påvente av tid.

Vil påstå at den halvtimen definitivt er verdt innsatsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde meg i høst også, brent lysbryter, ny montert samt de greiene fra Biltema, funker gull :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...