Gå til innhold

D2 kupélys


KethilF

Anbefalte innlegg

Lyset inni bilen har plutselig sluttet å virke når jeg åpner døra, ikke hele tiden men som oftest, det virker når jeg skrur på med bryteren. 

 

Hvor sitter føler/bryter i dørene og hvor er reléet? 

 

Noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, YMK skrev:

Overraskende ofte er det eller har vært fukt i lampen i taket = korreksjon og dårlig kontakt

På et bilmerke der det er tilstanden på DØRPAKNINGEN som bestemmer vannstanden på gulvet ( eventuelle rusthull i gulvet drenerer vel på de som har sånt ) kan vel dette neppe sies å være en overraskelse....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, YMK skrev:

Overraskende ofte er det eller har vært fukt i lampen i taket = korreksjon og dårlig kontakt

Men må den foran virke før de andre virker? 

42 minutter siden, JokerS30 skrev:

På et bilmerke der det er tilstanden på DØRPAKNINGEN som bestemmer vannstanden på gulvet ( eventuelle rusthull i gulvet drenerer vel på de som har sånt ) kan vel dette neppe sies å være en overraskelse....:)

Hahaha, mye av det våte på gulvet ble borte når jeg renset dreneringen i a-stolpen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, GuttormG skrev:

Drenering i A-stolpen?

Ikke sikkert det heter a-stolpen kanskje. :blink:

 

Fikkk ett tips til løsning pga vått teppe på førersiden. 

La meg under bilen og oppunder mot stolpen er det ett lite hull. Tok å staket opp og vannet rant greit unna. Hvis det ikke renner ut fyller stolpen seg og det trekker inn i bilen. 

 

Hvertfall sånn jeg opplevde detB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, motom skrev:

BCU som styrer dette på D2 via dørlåsene. Hvis det bare er ett lys som ikke fungerer så er det nok lampen :)

 

Som jeg skrev, så kan jeg skru den av og på med bryter..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husket ikke om det var flere lys som gikk på om gangen ..

 

Hvis de ikke kommer på så høres det ut som en av dørlåsene ikke gir signal til bcu, så fremt alt annet som bcu styrer fungerer. Er det noen dørlåser som har tullet seg i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, lafterolf skrev:

Stopper kompressoren å gå om du åpner døra? 

Om ikke registrerer ikke bcu at døra åpnes.

Kompressor?

Her er det behov for voksenopplæring tror jeg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver å få deg til å finne ut om bcu registrerer at døren åpner. 

 

Kompressoren stopper om døren åpnes. Dvd at bcu registrerer at døren åpnes og at feilen ikke befinner seg i dørlåsen.

D2 har normalt en luftkompressor og luftbelger bak. Den starter når bilen startes opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk også om det lyser rundt tenningslåsen. Mener den skal lyse om bilen registrerer åpning og lukking av dører. Hos oss lyste den lenge selv uten at kupelys gikk av og på. Men nå tror jeg den også har sluttet. Men her for ett par måneder siden, så lyste plutselig kupelyset (Helt til jeg påpekte det). Riktignok bare fremme. Jeg tror pærene bakover er gått, så det bare er det fremme som fungerer. Og så tror jeg pæren nede ved tenningslåsen er gått, så for den lyste heller ikke når kupelyset lyste (automatisk) sist.

Jeg tror det er multikontakten nede ved venstre A-stolpe som er dårlig, men det har ikke vært prioritet å finne ut av det, og nå er bilen på utlån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...