Gå til innhold

Disco 3 styrevinkel


Bjørn Bråtveit

Anbefalte innlegg

 

Hei og god jul :)

Hjulvinkel stemmer ikke overens med hjulenes plassering, se vedlagte bilder.

Og når jeg kjører hakker abs venstre fremme, hdc fault kommer deretter, etterfulgt av suspension lowered.

Kan dette være feilen? evt annet som kan være feil?

Vurderer å kjøpe styrevinkelsensor, vedlegger link. Tanker? 

 

Tusen takk for svar :)

 

https://www.famousfour.co.uk/new_parts/ff_part?part=18399IMG_1003.HEIC

IMG_1004.HEIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble kjørt i garasje uten disse feilene, ble jekket opp og byttet bremser bak, omlegg til vinterhjul og stor service med olje, dieselfilter, luftfilter. 

Etter dette kom feilen..

 

Rattet stemmer overens med hjulenes posisjon, infotainment viser derimot annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du byttet forstillingsdeler nylig? 
Slik oppfører D3 seg etter renovering av forstilling, på tur til verksted for hjulstillingskontroll. Når man ikke har hensyn når man skrur på plass igjen. Spør meg hvordan jeg vet. :lol:

 

 

Reset feilkoder og prøv igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket om ringen i sensoren er løs?

 

Har du f.eks IID tool slik at du kan "sette" den når styringen peker rett fremover?

 

Når jeg lekte meg med IID Tool prøvde jeg å nulle den når styringa ikke pekte rett fremover og da fikk jeg slike feil som deg. Jeg rettet opp og nullet igjen og alt var riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...