Gå til innhold

~600,000 Brukt Sport eller Vogue?


Fjell-Løpern

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på jakt etter en bra bil. Dama godtar alt fra Evoque til Vogue og har slått fra meg den lille cross-overn fordi jeg synes de virker litt "plastikk" men også fordi de virker dyre for hva de er?

Derfor står det mellom RRS og RR (2013-2015). RRS til ca 550 og RR til ca 650 - Hva velger man og hvorfor?

 

Jeg har eid Defender og Disco 4 tidligere og angrer fremdeles på salget av discoen, men nå ønsker madammen bakseter.

 

Kankje noen har eid/eier begge?
Håper på noen tilbakemeldinger

Endret av Fjell-Løpern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat solgt en 2014 RRS og har hatt 2008 Vogue (for noen år siden).

Hadde tenkt å kjøpe en Disco, men fant langt bedre utvalg i RRS til samme pris.

 

Begge bilene er helt utrolig komfortable og føles ganske like å kjøre - ingen av de er i nærheten av sportsbil. Hadde TdV8 Vogue som går og høres utrolig bra ut! 

Vogue er stor. Både innvendig og utvendig. Så stor at det er litt utfordrende i parkeringshus etc. RRS heller ikke liten, men litt enklere å håndtere. 

Utover størrelse er det ikke så stor forskjell synes jeg selv om RRS er basert på Disco og sikkert en helt annen bil i manges øyne.

Om du er vant til rimelig oppdatert infotainment så er det bare å begynne å kikke etter oppgraderinger. Originalt er steinalder selv om lyden er bra...

Hadde B service på RRS (hos Strømmen Bilverksted) i august som kostet ca kr 7000 som var overraskende lite. Disse bilene er ikke rimelige i drift. Reg reim skal skiftes senest 84mnd service og koster en hel del (typ kr25000). Som med de fleste LR er servicehistorikk viktig. Jeg hadde LATTERLIG mye feil med Vogue´n (var forrige generasjon) - så mye at det tok 8 år før jeg glemte at jeg aldri skulle ha LR igjen og kjøpte Defender...., og så en RRS og nå en Defender igjen....og digger de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, MartinM said:

Null erfaring med eierskap av nevnte modeller, men jeg hadde definitivt gått for RR. Mer luksus, det originale konseptet, og holder seg bedre i pris.

 

Martin 

Lener mot RR sev nå, usikker på prising, men ser at RRS 2014- er rimeligere enn Disco 2014- (med bakseter)

12 hours ago, Admiral said:

Akkurat solgt en 2014 RRS og har hatt 2008 Vogue (for noen år siden).

Hadde tenkt å kjøpe en Disco, men fant langt bedre utvalg i RRS til samme pris.

 

Begge bilene er helt utrolig komfortable og føles ganske like å kjøre - ingen av de er i nærheten av sportsbil. Hadde TdV8 Vogue som går og høres utrolig bra ut! 

Vogue er stor. Både innvendig og utvendig. Så stor at det er litt utfordrende i parkeringshus etc. RRS heller ikke liten, men litt enklere å håndtere. 

Utover størrelse er det ikke så stor forskjell synes jeg selv om RRS er basert på Disco og sikkert en helt annen bil i manges øyne.

Om du er vant til rimelig oppdatert infotainment så er det bare å begynne å kikke etter oppgraderinger. Originalt er steinalder selv om lyden er bra...

Hadde B service på RRS (hos Strømmen Bilverksted) i august som kostet ca kr 7000 som var overraskende lite. Disse bilene er ikke rimelige i drift. Reg reim skal skiftes senest 84mnd service og koster en hel del (typ kr25000). Som med de fleste LR er servicehistorikk viktig. Jeg hadde LATTERLIG mye feil med Vogue´n (var forrige generasjon) - så mye at det tok 8 år før jeg glemte at jeg aldri skulle ha LR igjen og kjøpte Defender...., og så en RRS og nå en Defender igjen....og digger de!

 

Takk for svar! Mener siste RRS er basert på RR mens forrige var basert på disco, så det betyr nok litt på kjørefølelsen. Har spurt Strømmen og 84k full service inkl. regreim så da blir vel det fort 30,000 om tallene dine stemmer. Sålenge de har DAB og blutooth med god lyd er jeg igrunn fornøyd nok :)

Enig, synes ikke 700 var ille for b service på RRS! lurer på om prisene er høyere på RR...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...