Gå til innhold

Discovery 2 Shuttle valve seal kit


KennethA

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med å bytte disse?

FW65_kit.JPG

https://www.jewellamberoil.com/sales/index.php?main_page=product_info&products_id=247:3cec07e9ba5f5bb252d13f5f431e4bbb&zenid=54v08geaficsj9te8qcbdnh676

 

Jeg har slitt med tres amigos i lengre tid og begynner å komme til bunns i problemet.

Alle sensorer viser det samme i Nanocom under rulling. Lik wheelspeed og volt på alle fire.

Ekstra jording er lagt på både på den grå kontakten ved abs blokka, og på selve Wabco hjernen.

Wabco hjernen er byttet.

Shuttle valve er byttet, kontrollert motstand og loddet inn bypass til "gulgrønn" kabel og jording.

 

Nå kommer ikke tres amigos på når jeg starter, men ved hardt press på bremsepedalen når jeg står stille, ved hard nedbremsing (abs aktiveres) og ved spinning (tcs aktiveres), så kommer lysene på.

Mistenker intern lekkasje i ABS blokka, så dette blir siste mulighet for billig reparasjon før jeg må prøve å bytte til ny abs blokk.

 

Er i kontakt med Falconworks om bestilling av noen kit. Har noen prøvd dette før?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok helt rett at det mest sansynligvis ligger en feil ett eller annet sted mellom shuttle ventilene og hjernen.

Jeg får på Nanocom: 11-5 Shuttle Valve Switch Electrical Failure

 

Tenker at neste skritt kanskje også burde være å måle kontinuitet på ledningene mellom abs blokka og hjernen.

Dette blir tredje gang jeg bytter shuttleventilene. Først byttet jeg med en som jeg målte og fant i orden, så tok jeg den ut igjen og loddet ledninger.

Har mest lyst til å demontere hele blokka for å være sikker på at ting blir montert riktig. Et skifte av bremsevæske er også i kalenderen, så det gjør sikkert ingenting.

Har bestilt seals, kom på 1200,- totalt for 2 sett ink frakt fra statene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da kom endelig o-ringene. Ca 1 mnd fra USA. Dårlig stilt der borte nå :unsure:

Kjører full demontering av blokka og bytte av disse samt sjekk av shuttlevalve og lufting. Selv om det ikke fikser det så er det ihvertfall en ting til å luke ut.

Kjøpte 2 sett, så det ene er til salgs hvis jeg ikke roter det til med montering.

20210210_210412.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Da var det gjort. Gikk overraskende greit. Litt knot med de mikroskopiske klipsa, men fant teknikken kjapt.

Fant antydning til bremsevæske på "feil" side av o-ringen, men ikke noe som skulle tilsi at det var nødvendig å bytte dem.

 

Bremsene ble mye bedre, men det var nok mer pga ny væske.

Løste det tres amigos? Nope...

 

Men fikk et tips og fant en video om å bytte om på ledningene som brukes ved shuttle valve bypass. Visstnok skal det egentlig være hipp som happ hvilken som jordes og hvilken som loddes inn på gul/grønn, men det er det nødvedigvis ikke. Jeg byttet om, og nå i dag etter 30 mil og 8-10 oppstarter så har jeg ikke sett noe til tres amigos. Krysser alt av fingre og håper det er løst en gang for alle.

 

Så fint ut inni da.

20210330_120644.jpg

20210330_120651.jpg

20210330_120647.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...