Gå til innhold

L322 2004 mod 3.0TD6 sport mode vil ikke starte


svennis

Anbefalte innlegg

Hei hallo godtfolk...
Jeg har en L322 2004 mod 3.0 TD6, som virket helt fint 1.juledag, da jeg skulle da på jobb i dag sier den at den er i sport mode og når jeg vrir på nøkkelen skjer intet... dvs tenningen kommer på, men den vil ikke overhodet prøve å starte.
Har diagnose apparat av typen Hawkeye som ikke gir noen feilmeldinger av betydning. Noen som har opplevd liknende og eller noen som har tips til mulig fiks evt ytterligere ting å sjekke?

En slags julehilsen 

Svennis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den sier den er i Sport mode er vel et hint tenker jeg.

Hvis du går inn på live values på gearkassa og sjekker gir som er valgt kan det tenkes at det er Park/Neutral bryteren som hindrer start av motoren, mest sansynelig at den ikke får signal om at kassa står i park eller nøytral. 

Bare første tanke som slo meg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hallo godtfolk.

 

Vil gi en kort oppdatering vedr problemet mitt.

 

Sjekket sikringene mine, og fant ut at sikring nr 5 var røket. 
Snakket med en mekaniker venn i Polen på 4Land, som ba meg sjekke ledningene som gikk på dynamo.

Renset disse med WD40, byttet sikring og nå er problemet borte.

 

Fikk forståelsen av at elektronikken på disse dynamoene kunne skape litt trøbbel, så om problemet kommer tilbake er jeg anbefalt en overhaling hos et elektrokyndig verksted.

 

Enn så lenge så starter bilen og sviver uproblematisk og feilmeldingsfri:-)

 

Mvh

 

Svennis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...