Gå til innhold

Verksted som kan teste injektorer til 300tdi i Grenlandområde


HeX

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har oppdaget oljelekkasje rundt mine injektorer i 300tdi. Så da er det på tide å forne kobberskivene i bunnen. Siden injektorene må ut lurte jeg på om det finnes kanskje et verksted i OK avstand til Grenlandsområde som kunne teste injektorene til en grei penger.

 

Takknemlig for tips.

 

PS: Hvis noen har kanskje også verktøy til å får injektorene ut til lån så gjerne ta kontakt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene dysa som satt fast en gang jeg demonterte på 300 kom raskt ut.

Varmkjørte motor , fjernet rør og festeklemme på dysa , dekket rundt med forsvarets ullteppe ,

startet opp og ruste et par ganger og vipps der kom den.

Ikke bruk altfor tynnslitt ullteppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, Gaute. Det var naturlig en mulighet uten å må bruke spesial glidehammer (selv om den finnes til billig penger hos fourby men frakt og toll gjør det uaktuelt å bestille). Det jeg fortsatt lure på er om det er noe vits i å teste injektorene. Dvs finnes det noe justeringsmuligheter på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dyser slites og de leverte jeg til Jahre Diesel i Oslo.

A/S Sørensen og Balchen overtok firmaet for endel år siden.

En sjelden gang fikk jeg beskjed om å bestille helt nye.

Men det begynner å bli noen år siden nå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene for test, justering og eventuelt bytte av dysespisser overgår ofte prisen av nye fra UK.

 

Men det er sikkert noen i nærheten av deg som har kjøpt for eksempel Biltemas dysetester. Da sjekker du selv åpningstrykk og slikt

Endret av YMK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal vurdere dette. Kommer nå på at lekkasjen jeg ser er mest sannsynligvis olje og ikke Diesel. Så da må det være dekseltettning. Skal undersøke enda mer nøye før jeg starter noe som ikke trengs (har hadd mange nok av slike jobber fra før ;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
2 timer siden, Julius Baardsen skrev:

 

Gi en lyd hvis det virker :) 

 

Dette kan virke på den typen dyser som trigges med spenning. 

Men på dyser til 300tdi er nok muligheten liten for stor effekt, da du ikke oppnår åpningstrykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Bosch koster rundt GBP 90 på holmen like utenfor EU.

 

Er ikke disse dysene 2-trinns? Mener å ha lest i båtsammenheng at de ikke kan overhales. En får jo dysespisser i løst for rundt GBP 20-25 men antagelig er 2-trinns mer triksen å overhale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare gi oppdatering at jeg fikk dysene ut (uten spesialverktøy) tok de fra hverandre, renset sjekket spraymønster (bruk av bremserengjøringsspray) og satt de sammen igjen. Motoren funker fortsatt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...