BBernt Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 Hva kan forventes med 3.5 tonn på kroken etter en standard LR med 260 k på telleren? Spørsmålet dukker opp når neste fase i bilen og livet skal planlegges. Vanskelig å si hva selve livet bringer, mere forutsigbart er kanskje om bilen tåler nytt liv som trekkvogn og gårdsbil opp i mot og over de satte grensene. Alternativet er å redusere belastning med henger til 2,7 tonn, men kanskje ikke med like innholdsrik ny hverdag. Noen erfaringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 Litt avhengig av hvilken bil du har? Men mistenker Defender. Kilometerstand betyr veldig lite. Vedlikehold derimot. Med godt vedlikehold går den omtrent evig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomRH Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 Min Defender 300tdi med 430Mm på telleren har ved flere anledninger (diverse masser fra masseuttak) hatt maks vekt på kroken. Nå har ikke jeg kjørt så veldig mange kilometer om gangen, og det merkes godt.på bilen, men det fungerer fint. Men nå er det nokså flatt her på Jæren også da. Som Lafte sier, vedlikehold er nøkkelen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BBernt Skrevet 18. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2020 25 minutter siden, lafterolf skrev: Litt avhengig av hvilken bil du har? Men mistenker Defender. Kilometerstand betyr veldig lite. Vedlikehold derimot. Med godt vedlikehold går den omtrent evig. Ja, bilen er en 110 Defender fra 2005. Som eneste eier har den fått sine servicer og bytte av noen få slitedeler. Fortsatt bl.a. orginale bremseskiver og drivverk (ikke stikkaksel h.b.) Men skummelt nå å faktisk bruke den til HD tjeneste på Farmen (lite fiskerbonde bruk i Vesterålen) Men jobbene må gjøres, spørsmålene blir om man skal maxe bruken eller nedjustere belastningene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 18. desember 2020 Del Skrevet 18. desember 2020 Bytt alle hjullager. Sjekk medbringere og stikkaksler for slitasje. Det er stort sett de som kan gi driftstans etter veien. Etterfyll pokaler 2 ganger i året. Bytt olje på girbokser og akslinger annethvert år. Overhalingssett for startmotor bør ligge klart i bilen, og pumpe i dieseltanken liggende klar i garasjen. Kan ikke skjønne at verdens beste Defender skal pansjoneres før den når konfirmasjonsalderen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 19. desember 2020 Del Skrevet 19. desember 2020 Den er nådd konfirmasjonsalderen Fortsett med vanlig vedlikehold, slik du har gjort (og Lafte sier). Du kjører jo mykt fra før, fortsett med det så går det nok supert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.