Gå til innhold

Defender 130 skifte bakre cross-member


Øyvind Dørum

Anbefalte innlegg

Hei 

Må snart utbedre bakre del av ramme på min - 99 mod 130.

Cross-member og litt av rammen forover er rustet. 

Ser på nettet at det er 2-lengder av rammen å få tak i. 

Er det noen her som har skiftet på 130? 

Evt hvilken lengde anbefales å bestille? 

Hvor fikk du/dere tak i delen? 

Mvh

Øyvind Dørum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har nettopp skiftet på min 99 90 - der jeg brukte en med "korte" armer (se bilde). Jeg ble nødt til å reparere i rammen forover, så i ettertid ser jeg at jeg hadde spart mye tid på å gå for en med lange armer - vil derfor anbefale det om du er i det minste tvil... Usikker på om du må støtte oppunder kassa ved bytte av lange armer, men det vet nok noen andre her :)

xmember_mattet_ned.jpg

Dette er altså en 90 - men er vel ikke så ulikt en 130 vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget alt selv med tverrbjelke av firkantrør, 80x145mm med 5mm tykkelse. De som man kjøper er brettet sammen av tynne plater i mange lag, og når de i tillegg har haugevis med hull synes jeg patenten er dårlig.

 

Skal du gjøre jobben selv kan du like godt vurdere en slik hevy duty som du selv lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Øyvind Dørum skrev:

Det er vel det en skulle gjort, har du bilde av din? 

Min er det ikke, men traversen kommer fra meg. Som du ser er den temmelig enkel. Helt tett foruten inspeksjonshull med plasttopper i. Åpent mellom ramme og baktravers.

20200731_162808_HDR.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...