Dan Skrevet 13. desember 2020 Del Skrevet 13. desember 2020 Hei Er det noen som har en forklaring Får en ulyd ved oppstart varer 5 sek. Ca, på kald motor, trodde det var deksel el.lign men høres som det er fra toppen , litt skranglete lyd Er motor varm kommer ikke lyden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. desember 2020 Del Skrevet 13. desember 2020 Og forsvinner samtidig med oljetrykkslampen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 13. desember 2020 Del Skrevet 13. desember 2020 Er jo nærliggende å tro at det er relatert til Hydrauliske løftere, støtstenger og vippearmer / vippearms akslinger. Hvis du mener lyden kommer fra toppene. Her er det jo mye som kan skje innvendig. En defekt løfter vil kanskje kunne oppføre seg sånn som du beskriver til den blir støttet av oljetrykk. Men kan jo hende det bare er eksosmanifoil varmeskjold eller lignende som er litt løst... Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 14. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2020 13 timer siden, lafterolf skrev: Og forsvinner samtidig med oljetrykkslampen? Skal sjekke men nok olje på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 14. desember 2020 Del Skrevet 14. desember 2020 Hvor langt har motoren gått - og hvilke olje bruker du (viskositet...). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 17. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2020 På 13.12.2020 den 17.39, lafterolf skrev: Og forsvinner samtidig med oljetrykkslampen? Tja du er inne på noe, nå har den vært stille men lyden kom tilbake i dag , På 14.12.2020 den 9.03, Atle G skrev: Hvor langt har motoren gått - og hvilke olje bruker du (viskositet...). Ny motor o-40 På 13.12.2020 den 20.10, Brage skrev: Er jo nærliggende å tro at det er relatert til Hydrauliske løftere, støtstenger og vippearmer / vippearms akslinger. Hvis du mener lyden kommer fra toppene. Her er det jo mye som kan skje innvendig. En defekt løfter vil kanskje kunne oppføre seg sånn som du beskriver til den blir støttet av oljetrykk. Men kan jo hende det bare er eksosmanifoil varmeskjold eller lignende som er litt løst... Mvh Brage Vil helst slippe ny topp runde nå , men pytt pytt jeg brukte 5 timer mer en verkstedet stipulerte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. desember 2020 Del Skrevet 17. desember 2020 Billig ettermarkeds oljefilter kan gi ventetid på oljetrykket når motor startes opp. Det er nok ventilklapring du hører pga manglende oljetrykk ved oppstart. Ikke optimalt om dette pågår i flere sekunder, for det betyr at resten av motoren heller ikke får smøring. Se om lyden følger oljetrykkslampa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 3. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2021 På 17.12.2020 den 16.28, lafterolf skrev: Billig ettermarkeds oljefilter kan gi ventetid på oljetrykket når motor startes opp. Det er nok ventilklapring du hører pga manglende oljetrykk ved oppstart. Ikke optimalt om dette pågår i flere sekunder, for det betyr at resten av motoren heller ikke får smøring. Se om lyden følger oljetrykkslampa. Nå har den lyden kommet tilbake, men det er kun ved kald motor, ellers maler den som en tiger, skal prøve å få tak i nytt originalt filter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 4. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2021 Å der tror jeg motoren må opp igjen , faens drit fra England, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 6. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2021 På 17.12.2020 den 16.24, Dan skrev: Tja du er inne på noe, nå har den vært stille men lyden kom tilbake i dag , Ny motor o-40 Vil helst slippe ny topp runde nå , men pytt pytt jeg brukte 5 timer mer en verkstedet På 17.12.2020 den 16.24, Dan skrev: Tja du er inne på noe, nå har den vært stille men lyden kom tilbake i dag , Ny motor o-40 Vil helst slippe ny topp runde nå , men pytt pytt jeg brukte 5 timer mer en verkstedet stipulerte På 17.12.2020 den 16.24, Dan skrev: Tja du er inne på noe, nå har den vært stille men lyden kom tilbake i dag , Ny motor o-40 Vil helst slippe ny topp runde nå , men pytt pytt jeg brukte 5 timer mer en verkstedet stipulerte Brage hvordan finner jeg ut at løfter er dårlig eller skal jeg bare bytte alle løfter og støtstenger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 8. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2021 Brage Bytter du alle løftere , eller er det noen måte å finne de dårlige på Tenkte først å prøve oljen du bruker, har kjørt på 0-40 en stund av beste sort Å få tak i originalt oljefilter er ingen spøk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 Mål oljetrykket før du bytter løfterne. Har du slitasje i feks veivlager vil det ta lang tid før oljetrykket når toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 19 timer siden, Dan skrev: Brage Bytter du alle løftere , eller er det noen måte å finne de dårlige på Tenkte først å prøve oljen du bruker, har kjørt på 0-40 en stund av beste sort Å få tak i originalt oljefilter er ingen spøk Hei Dan, hvis du skrur deg helt inn til alle løfterne, så ja da ville jeg nok skiftet alle sammen, om det ikke er slik ved inspeksjon at du tydelig kan se at en eller flere er helt ferdig. Husker jeg rett så har du en trim / hi torque kam i motoren, da er det veldig viktig ( veldig viktig uansett kam ) å sjekke at alle løfterne er innenfor spesifikasjonene med hensyn til shimming under vippearm aksel bukkene ( dette er en litt tålmodighetsprøve av en jobb ), dette er også spesielt viktig om toppene er planslipt på ett tidspunkt. Du sjekker med å måle klaringen mellom klipset på den hydrauliske løfteren og ned til selve løfter skålen. PS: Kjøp kun originale løftere. med å åpne motoren slik vil du nok fort finne ut hva som er galt. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 31. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2021 På 9.1.2021 den 17.13, Brage skrev: Hei Dan, hvis du skrur deg helt inn til alle løfterne, så ja da ville jeg nok skiftet alle sammen, om det ikke er slik ved inspeksjon at du tydelig kan se at en eller flere er helt ferdig. Husker jeg rett så har du en trim / hi torque kam i motoren, da er det veldig viktig ( veldig viktig uansett kam ) å sjekke at alle løfterne er innenfor spesifikasjonene med hensyn til shimming under vippearm aksel bukkene ( dette er en litt tålmodighetsprøve av en jobb ), dette er også spesielt viktig om toppene er planslipt på ett tidspunkt. Du sjekker med å måle klaringen mellom klipset på den hydrauliske løfteren og ned til selve løfter skålen. PS: Kjøp kun originale løftere. med å åpne motoren slik vil du nok fort finne ut hva som er galt. Mvh Brage Har gitt opp nå Blir nok spiker den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 31. mars 2021 Del Skrevet 31. mars 2021 Jeg har en D2, V8, HSE -04. Ny og god 4.6 motor fra Roland Marlow - men råtten ramme... Noe å kombinere ;-) . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan Skrevet 31. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2021 2 timer siden, Atle G skrev: Jeg har en D2, V8, HSE -04. Ny og god 4.6 motor fra Roland Marlow - men råtten ramme... Noe å kombinere ;-) . Er du lei d2 ? Ja kunne jo vurdere det Hva tenker du Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 5. april 2021 Del Skrevet 5. april 2021 På 31.3.2021 den 21.44, Dan skrev: Er du lei d2 ? Ja kunne jo vurdere det Hva tenker du Ikke lei D2 nei - men har en "ny" RRC -95, NAS under arbeid som uansett skal erstatte vår D2 V8. ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.