Gå til innhold

Defender 90


Skjegget

Anbefalte innlegg

Har montert karosserifeste på crossmember. Endte med å poppe fast mutterplatene på baksiden. Gummimellomlegg fra YRM ble brukt for å isolere metall/alu.

1.png

Tilhengerfestet er malt og tilhengerkontakt fra Skruvat ankommet, så denne skal påloddes tilhengerkontakten. Ellers er montering av beltebrakettene i bakre hjørner ongoing.. disse er galvaniserte fra YRM, og av "Puma" typen da jeg etterhvert håper å montere fremovervendte seter bak!

20210110_204206.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 143
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Neste ut er bytte av "tubular outrigger" på høyre side. Etter jeg startet denne jobben har det gått opp for meg at denne faktisk forankrer sikkerhetsbeltet til ramma, så anbefaler dere å sjekke at denne er hel ved! Min så ikke helt gal ut, før jeg begynte å pirke...gikk jo nesten i oppløsning :blink: Venstre side er merkelig nok ganske bra, så her har tectylen gjort en bedre jobb tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mutterplater malt og poppet fast i bakre hjørner med gummimellomlegg mot alu'en. Så fikk jeg byttet ut karosseriskruene med M6 maskin, forhåpentligvis greiere å få av neste gang en skal baki der. 

 

20210130_235009.jpg

 

Hjørnebraketter for beltefester på plass. Nyere typen så en kan feste belter for fremovervendte klappstoler, siden jeg ønsker meg det etterhvert.

20210127_222047.jpg

 

Ny dørterskel og pakning til bakdøra på plass, SS fra YRM!

20210128_195612.jpg

Endret av Skjegget
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loddet på LR kontakten til 13-pols tilhengerkontakten fra Skruvat. Fikk tidligere tips om å fylle denne med FluidFilm for å beskytte kontaktpunktene, men bestemte meg heller for å bruke batterifett fra Biltema, gjør nok samme nytten tenker jeg.

 

20210130_000340.jpg

20210130_001938.jpg

Her er "mappinga" jeg kom fram til for å koble på 13-Pols kontakten. Rop ut om noen ser feil, for jeg har ikke fått testet tilhengerlys ennå :rolleyes:

Capture.PNG

 

Forresten noen som vet hva de to ubrukte ledningene i LR kontakten til tilhenger er til? Lilla og Grønn + Brun stripe..? 

 

Bare tanken, eksosanlegg og skvettlapper igjen nå, så kan jeg endelig kjøre igjen :wub: Må si jeg gruer meg til å få på plass tanken igjen.. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ønsker seg lengre armer + ett annet design på plata som holder tanken! Synd EWS fikk bestilt den plata, skulle bygd den selv så den kunne skrues på undersiden - ikke det idiotiske "slide-in" patenten som den orginale har. Igår kveld fikk jeg koblet på dieselslanger og dyttet tanken opp på plass. 

Knota med festeplate under uten hell, måtte gi meg for kvelden. 

 

Nå lurer jeg på en ting, kanskje bakakselen må være helt nede for å få dratt plata under tanken + tanken på plass bakover?? Noen som vet? Virker som at tanken butter i bakakselen nå.. Bilen står på bukker under bakaksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er tank og plata under på plass. Endte med å slippe bakaksel helt ned, for å få mer rom til å bevege tanken fremover - mulig en må det på en 90? Vet ikke om det egentlig betydde noe, for knota like mye etterpå :( Det løste seg til slutt, ved å banke inn ene hjørne på plata litt så en såvidt kunne får vippa den på plass med ett skrujern samtidig med kontrollert jekking under :lol:

 

20210202_231401.jpg

 

A frame på plass, og nytt eksosanlegg på plass. Venter bare på bakre eksosfeste fra Kari nå!

20210202_231451.jpg

Endret av Skjegget
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikveld fikk den endelig sette hjula på bakken igjen, med vinterskoa på. 

Kong vinter har levert deilig pudder ikveld, så prøvekjøring var en fryd. Godt kjøre Defender igjen :wub:

 

Screenshot_20210209-001204_Gallery.jpg

20210208_232151.jpg

Nå står PKK for tur. Prøver mentalt å forberede meg på ei lita liste å utbedre :unsure: Men ønsker meg null hull blush

 

Spørsmål til noen voksne:

Har jo hatt av tanken + bytta dieselfilter, så jeg prøvde meg på lufting ved tenning på + 5 trykk på gass. Merket ingen forskjell..? Men, pumpa står å går hele tiden uansett.. tror den alltid har gjort det i mitt eie? Starta på første forsøk, så ingen problem. Men, skulle pumpa ha stoppa etterhvert? Etter å ha bygd opp ett visst trykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa skal gå ned ett trinn i hastighet når trykket er bygget opp. Bilen starter alltid tvert etter dieselfilterbytte. Like sikkert vil den stoppe også, for diesel har den allerede foran, luften er i filteret, så når dieselen foran er brukt opp er luft skyvd forover og det blir stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lafterolf skrev:

Pumpa skal gå ned ett trinn i hastighet når trykket er bygget opp. Bilen starter alltid tvert etter dieselfilterbytte. Like sikkert vil den stoppe også, for diesel har den allerede foran, luften er i filteret, så når dieselen foran er brukt opp er luft skyvd forover og det blir stopp.

Ok, hmm.. kan være den gikk i "lufte modus" allikevel da. Lot den stå å summe en stund, som jeg gjentok ett par ganger (bare tenning på). Når jeg da startet gikk den og stoppet ikke. Ok, da regner jeg med at alt er som det skal være ^_^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen var på PKK idag, ble ikke null hull desverre - men jeg er fornøyd allikevel, ettersom feilene er ganske overkommelige:

- Tåkelys bak (glemte å sjekke det, sikkert pæra)

- Skjev pære i H hovedlykt (Hm, ser den sitter litt skjevt inni der?! Må åpne å se)

- Manglende sete ift vognkort :angry: Dette er da Cubby boksen som må ut. Greit nok, har setet og en kjapp fiks.. men må jo si en blir litt oppgitt :blink: Hva skjedde med sunn fornuft...?!

 

Jaja, alt i alt ok!

Endret av Skjegget
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...