Gå til innhold

Autolås FL2


Tysen

Anbefalte innlegg

Det er i grunn svært lite som irreterer meg med denne bilen, med unntak av denne autolås funksjonen. I lag med en låskasse som begynner å fuske på høyre framdør, begynner det å bygge seg litt opp. Noen som har klart å finne en måte å deaktivere denne funksjonen på? Om det ikke går på en gjennomtenkt måte, finnes det en kabel som kan klippes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår FL2 så autolåser den bare om man låser opp bilen, og ikke åpner en dør innen et relativt kort tidsrom, men jeg ser at andre FL2'er (og vår D4) låser dørene automatisk når bilen begynner å bevege seg.

 

Skal man skru av dette så må du nok enten til en forhandler, eller til noen som har passende diagnoseverktøy. Eventuelt bytte ut låsekassen det er snakk om. Sistnevnte er vel uansett den mest langsiktige løsningen? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, trondshj skrev:

På vår FL2 så autolåser den bare om man låser opp bilen, og ikke åpner en dør innen et relativt kort tidsrom, men jeg ser at andre FL2'er (og vår D4) låser dørene automatisk når bilen begynner å bevege seg.

 

Skal man skru av dette så må du nok enten til en forhandler, eller til noen som har passende diagnoseverktøy. Eventuelt bytte ut låsekassen det er snakk om. Sistnevnte er vel uansett den mest langsiktige løsningen? :)

 

På vår tidligere D4 var og denne autolåsfunksjon der, men var enkel å slå av, noe eg gjorde. Men om eg ikke husker feil, så slo denne seg av når hastigheten var lav nok? På vår FL2 - 2012 slår den seg på med en gang bilen ruller, og den slår seg ikke av før man fysisk trykker på åpneknappen ved radioen, noe eg alltid glemmer når eg skal plukke opp noen. Ny låskasse er på vei, men har sett på youtube at denne er både tidkrevende og plundrete å skifte, og frem til nå er det ikke så ofte den tuller, men når noe står ute i regnet mens eg prøver å få døren opp innefra, er det ikke alltid et smil som møter meg når de til slutt slippes inn. 

En annen ting med denne løsningen som eg har tenkt på, er at den er ikke særlig smart å ha på, om uhellet skulle skje, og noen skal forsøke å åpne døren utenfra for å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...