Gå til innhold

D4: Trekke kablar gjennom torpedovegg


skrubben

Anbefalte innlegg

Er det nokon som har erfaring med å trekke kablar gjennom torpedovegg på D4?

Eg har ein 2016 D4 og ynskjer å trekke fram kabel til ekstralys og varsellys. Tenker å trekke minumum 4-leder kabel med 1,0mm2 ledertversnitt (skal kun brukast til relèstyring)

I utgangspunktet er planen å montere 1stk Lazer LED-bar på takstativ, samt 1stk LED-varsellysbar på tak, så bare her går det jo 3-4 ledere. Det kan være greit å ha eit par ekstra par til andre ting òg.. :) 

Tenker å prøve å dra kablane gjennom snorkelen og opp mot takstativet, men treng fyrst ein god veg gjennom torpedoveggen...

 

Så.. Om nokon har bilder eller andre tips om kor det er best å trekke gjennom (fks om det er tomme gummigjennomføringer ein plass) så blir det satt stor pris på!

BFO

Skjermbilde 2020-11-29 kl. 13.23.19.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en D4 2015MY. Da jeg skulle trekke  noe større kabler, 16mm2 (om jeg husker rett) strømforsyningskabler,  fra batteri/generator på høyre side i motorrom,  endte jeg opp med å gå på tvers i motorrom over til venstre side og så ned bak pedaler, der det er en stor kabelbunt fra før i torpodevegg. Der punkterte jeg gummimuffen til siden for eksiterende kabler, brukte litt silikon på kablene og trakk de relativt lett igennom. Jeg skulle videre bak i varerom, men det er en annen sak. 

Måtte bruke en stang til å stikke hull og samme stang med kabel  festet til for å ned frem til gummimuffen. 

Høyre side, der det er sikringer, fant jeg ut var litt for vanskelig å komme til

 

Bjørnung

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bjørnung skrev:

Har en D4 2015MY. Da jeg skulle trekke  noe større kabler, 16mm2 (om jeg husker rett) strømforsyningskabler,  fra batteri/generator på høyre side i motorrom,  endte jeg opp med å gå på tvers i motorrom over til venstre side og så ned bak pedaler, der det er en stor kabelbunt fra før i torpodevegg. Der punkterte jeg gummimuffen til siden for eksiterende kabler, brukte litt silikon på kablene og trakk de relativt lett igennom. Jeg skulle videre bak i varerom, men det er en annen sak. 

Måtte bruke en stang til å stikke hull og samme stang med kabel  festet til for å ned frem til gummimuffen. 

Høyre side, der det er sikringer, fant jeg ut var litt for vanskelig å komme til

 

Bjørnung

Takk for svar!

Dette må eg sjekke ut i morgon når det er litt lysare.. :) 
Eg tenkte å trekke kabel fram til midtkonsollen, men dersom eg får den inn gjennom torpedovegg på førersida, kan eg jo kanskje like godt lage til bryterarrangement i nærleiken av dei originale lysbrytarane.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...