Hellenes Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 Har fått de kjente symptomene (Feilmeldinger, blinkende lys etc) på problem med lading . Måling med HawkEye under kjøring viser alt fra ingen lading til 16,1V. Da bilen snart har gått 300k ønsker jeg å kjøpe ny generator og eventuelt oppgradere til bedre spenningsregulator. Noen som har gode råd når det gjelder: 1. Valg av merke og ytelse for generator. Har tenkt å beholde bilen lenge så jeg vil gå for kvalitet 2. Oppgradert spenningsregulering. Har tidligere benyttet Ladac (Produseres ikke mer) på andre applikasjoner med godt resultat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 Jeg har overhalt generatoren til min P38 V8 ved hjelp av deler fra Triconor. Det vil si to nye lagere og en ny regulator. En relativt kurrant jobb egentlig men jeg slet litt for å få delt generatoren og å trekke ut ett av lagrene. Dette vil avhenge av generator type. Regulatoren var enkel å bytte men krevde en litt kraftig loddebolt. Min var en original 150A Bosch. Videre har jeg modifisert den til å bruke en Ladac regulator. Det vil si at den nye interne regulatoren er "nedgradert" til et sett nye børster. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SindreB Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 (endret) Som ny p38 eier i 2016 erfarte jeg ladespenning på 13.5V (p38 diesel). Kjøpte da ny ettermarked dynamo, men den også viste seg å lade kun ca 13.5V. Skaffet deretter regulator type «Mobiletron VR-VW010» som ble montert på originaldynamo og nå er ladespenning typisk 14.2-14.5V (spenning vist på Defa display). Denne regulatoren var ganske rimelig. Edit, tillegg: Bil har også ekstra kabel fra B+ til batteri som nevnes nedenfor av lafterolf Endret 30. november 2020 av SindreB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 Det hjelper mye bare å legge opp en ekstra tykk kabel fra batteri/starter og til generatorens B+. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.