Gå til innhold

Lukter hoggorm - forvarming 2015 RR bensin


tigergutt

Anbefalte innlegg

Forslag:

  • Pollenfilter?
  • Ellers er jo A/C kjent for å lukte sure sokker. Danner seg bakterier, kan jo være samme greia. Du får kjøpt ac rens som du legger i bilen og setter på resirkulering på kupevifte.
  • Kan det være eksos fra forvarmeren som trekker inn i bilen?

Martin

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en Ozongenerator på Banggood eller tilsvarende - tror at jeg betalte rundt NOK 700,- for min. Fjerner lukt av sure sokker / døde mus / røykelukt +++.  Men pass på sikkerheten. O3 er kraftige saker hvis noen puster den inn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, MartinM skrev:

Forslag:

  • Pollenfilter?
  • Ellers er jo A/C kjent for å lukte sure sokker. Danner seg bakterier, kan jo være samme greia. Du får kjøpt ac rens som du legger i bilen og setter på resirkulering på kupevifte.
  • Kan det være eksos fra forvarmeren som trekker inn i bilen?

Martin

 

Gode forslag, men 1) pollenfilter byttet for en måned siden, 2) Det luker ikke vondt vet vanlig kjøring og bruk av AC 3) det lukter ikke eksos, men mye værre 

7 minutter siden, Atle G skrev:

Kjøp en Ozongenerator på Banggood eller tilsvarende - tror at jeg betalte rundt NOK 700,- for min. Fjerner lukt av sure sokker / døde mus / røykelukt +++.  Men pass på sikkerheten. O3 er kraftige saker hvis noen puster den inn. 

 

Takk for tips - men lukta er bare der rett etter at forvarmer har vært i bruk. Etter litt kjøring lukter det bare skinn og utdryddet treverk igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2020 den 14.54, tigergutt skrev:

Gode forslag, men 1) pollenfilter byttet for en måned siden, 2) Det luker ikke vondt vet vanlig kjøring og bruk av AC 3) det lukter ikke eksos, men mye værre 

Takk for tips - men lukta er bare der rett etter at forvarmer har vært i bruk. Etter litt kjøring lukter det bare skinn og utdryddet treverk igjen 

Sette ozongeneratoren foran luftinntaket ? ;-)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme jeg lurer litt på vinsmakere som beskriver vin med ord som hestesvette,møbelpolitur,batterisyre,agressiv,asfalt,hard,rik,tjære,urin,

i vinene de tester. De har sikkert ikke vært helt gode å ha med å gjøre som barn.

Men Lars er en klar vinner? med hoggorm,synes jeg.cool

Lykke til med jakten på den.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, gautes skrev:

Må innrømme jeg lurer litt på vinsmakere som beskriver vin med ord som hestesvette,møbelpolitur,batterisyre,agressiv,asfalt,hard,rik,tjære,urin,

i vinene de tester. De har sikkert ikke vært helt gode å ha med å gjøre som barn.

Men Lars er en klar vinner? med hoggorm,synes jeg.cool

Lykke til med jakten på den.

Haha! Hoggorm lukter ikke godt. Pass på den skarpe enden når du skal innpå for å kjenne :-D

 

17 timer siden, lafterolf skrev:

Har aldri luktet på hoggorm, så gjetter villt.

Er det eksos fra dieselbrenneren du kjenner er ikke det så uvanlig. Rett vindforhold/mangel på og det trekkes inn i bilen via varmeapparatet. 

Det er bensin, og det lukter ikke eksos. Det er en emmen, vondt lukt som ble mindre ille etter en runde med ozonmaskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...