Gå til innhold

Nøler veldig når den er kald Def TD5 2001


tigergutt

Anbefalte innlegg

I minusgrader så vil bilen nesten ikke flytte på seg før det har gått 30-40 sekunder.

Det virker som om turboen ikke vil være med før den har fått tenkt seg litt om SÅ kommer den og alt fungerer helt topp.

Er det en sensor eller noe som kødder med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, gautes skrev:

Nøler veldig når den er kald.....

 

Gjør vi ikke alle det?

La den nå få bygge opp oljetrykk mm. i fred , Lars.

Det gjør jeg alltid Gaute, men dette er helt påfallende merkelig...

Den har ca 25% av effekt før den etter 30-40 sekunder slår inn med 100%. Får nesten ikke rikket meg fra der jeg står...

 

Spørs om det er kan være luftmassemåler. Er det den som sitter etter luftfilterboksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle motorer har godt av at gå lidt i tomgang, bygge opp smøreoljetrykk mvd., før man kjører av sted. Spesielt turbo motorer har også godt av at stå lidt i tomgang før man slår av tenning. Bla til at får turbineomdreininger ned før man støpper tilførelse av smøring til turboen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kjartanb skrev:

Alle motorer har godt av at gå lidt i tomgang, bygge opp smøreoljetrykk mvd., før man kjører av sted. Spesielt turbo motorer har også godt av at stå lidt i tomgang før man slår av tenning. Bla til at får turbineomdreininger ned før man støpper tilførelse av smøring til turboen. 

 

Jeg vet det og jeg gjør det, men ikke SÅ lenge som jeg må nå...

Det er definitivt noe som ikke er som det har vært de første 305.000 km jeg har kjørt denne bilen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...