Gå til innhold

Varme i Puma


Admiral

Anbefalte innlegg

Har oppgradert fra Td5 til Puma og er (var) veldig imponert og fornøyd med varmeapparatet som jo er "moderne" i forhold til Td5. Helt til første langtur med kona som klagde på at hun frøs og jeg sleit med å få NED varmen på førersiden. 

 

Kort fortalt er det glovarmt på førersiden og lunkent på passasjersiden i ventilene. Ved gulvet er det likt (samme kanal?). 

 

I tillegg går det ikke an å skru av varmen... selv helt på kaldt er det litt lunk. Må faktisk skru på AC for å få kald luft ut av bilen! 

Dette har vært nevnt av tidligere eier til verksted som byttet wire til omluft da denne var røket, men virker ikke å ha hjulpet på dette.

 

Noen tips før jeg begynner å plukke ned "dæsjen"?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette er et «luksusproblem». Enig i at det kan være en utfordring å få ned temperaturen på varmeapparatet. Hos meg er varmen likt fordelt.

Jeg har en Puma 2007 (Pumaen Alex). Monterte imidlertid et deksel fra Mud for 3-4 år siden som monteres der varmen  kommer ut. Da går varmen med mot gulvet/anklene, og ikke rett inn på leggen. Anbefales å montere. Mer behagelig varmefordeling ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Paal Helge skrev:

Dette er et «luksusproblem». Enig i at det kan være en utfordring å få ned temperaturen på varmeapparatet. Hos meg er varmen likt fordelt.

Jeg har en Puma 2007 (Pumaen Alex). Monterte imidlertid et deksel fra Mud for 3-4 år siden som monteres der varmen  kommer ut. Da går varmen med mot gulvet/anklene, og ikke rett inn på leggen. Anbefales å montere. Mer behagelig varmefordeling ;-)

 

Helt enig i at det er et luksusproblem. Som nevnt er det mest kona som klager (løsningen er kanskje at hun kjører av og til..). Har sett på det dekselet fra MUD og tenkte å legge det i bestilling sammen med sub locker, sub, ratt osv når lotto´n slår til.... Har forresten lest tråden din med stor interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det mud dekselet i min puma gjennom en vinter. For meg virket det som om varmestrømmet ble begrenset. Prøvde med en liten mod men enden på visen ble at jeg rev det ut og kastet det. Bortkastede penger spør du meg.  
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...