Gå til innhold

Anbefalte innlegg

min D4 har gått ca 200.000km har byttet girolje ved 90.000. kjenner noen ganger lugging ved nedgiring spesielt ved kick down.

Bør bytte filter og olje nå og jeg har tenkt å bytte filter til metallfilter fra Brit Part.

er det lurt å flushe boksen når den nå har gått så langt?

Hvor bør jeg kjøpe olje og filter best og billigst?

jeg har stor respekt for kompetansen som finnes i forumet så jeg forsøker derfor først her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en 8 trinns boks. har noen erfaring med løst metallfilter fra Brit Part.

om man bytter med original fast filter må boksen heves med 3- 5 cm for å få plass til å montere det nye ca 4 timer arbeid sies det. Med løst filter ca 1 time da man da ikke behøver å løfte opp boksen i følge Brit Part video. er det noen som har erfaring?

jeg fikk fiksa EPB modulen med kabler via innspillene fra forumet. takk til de som tok seg bryet med å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du får metallpanne med løst filter til ZF8HP kassa som kom i 2012. Tror heller ikke du trenger det, da det ser ut for sugerøret som skaper problem ved filterbyte på ZF6HP, er kortere på filteret til ZF8HP. Men her er eg mulig på tynn is, men det ser i vertfall slik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Norwegianwood said:

Lurt å få byttet olja hvis den var rullet 110000 siden sist. Fikk trøbbel i Tyskland i fjor. Var innom et ZF senter og de var helt klare på at 60000 var byttetid hvis man dro endel henger eller kjørte mye på motorvei.

 

betyr det at gearkasse må flusses med 15l olje eller delveis med 6?

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...