Trs1750 Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 Hei, Hvordan er tilgangen på overhalt eller "crate" ny motor til RR classic 1983 mod? Har en V8 3,5 med sprekk i blokk..... TRS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 25. november 2020 Del Skrevet 25. november 2020 (endret) Sjekk nøye. Endel sprekkitoppenmotorer har kun trengt ny toppakning, radiator , rens av kjølesystem (i blokka også) eller annen rimeligere fiks. Endret 25. november 2020 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trs1750 Skrevet 25. november 2020 Forfatter Del Skrevet 25. november 2020 Ny planede topper og rengjort / glatt blokk, nye topp pakninger og topper satt på med riktig moment og tiltrekkingsrekkefølge. Testet med vann med innsuget av. Ingen lekkasje synlig lekkasje fra topper eller vann i sylindere. Men det kommer vann i bunnpanne selv med vannnivå under toppen og topppakning. Kan ikke helt se hva annet det kan være enn en sprekk et sted inne i blokka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 25. november 2020 Del Skrevet 25. november 2020 Høres ut som du har gjort alt riktig da og må krype til korset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle3 Skrevet 25. november 2020 Del Skrevet 25. november 2020 Tilgang på motorer er veldig bra hvis du vil legge mye penger i det. Blokker og motorer finns det enda en del av til lav pris. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 28. november 2020 Del Skrevet 28. november 2020 Sjekk om du har innvendig lekkasje på innsuget ditt og at vallygasket'n er rett montert. Veldig sjeldent at 3.5 blokkene sprekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trs1750 Skrevet 30. november 2020 Forfatter Del Skrevet 30. november 2020 Etter enda litt mer skruing og feilsøking ser det ut til at en har funnet vannlekkasjen i motoren. Tok at toppene igjen. Laget blendeplater til blokk og satte på nytt trykk i kjølesystemet. Av med bunnpanne og på med såpevann for å se etter bobler. Ut med stempler og råder, mer såpevann. For så å lokalisere lekkasje mellom vannpumpehus og registerhus. Her har det tydeligvis vært gjennomført noen tidligere forsøk på reparasjon. Men egentlig greit at en fikk plukket det helt ned. For denne motoren hadde ikke lenge igjen før et havari ville oppstått med tanke på utslitte lager på råder og riper i cylindere og stempel. Så da ser det ut til at blokka har klart seg. Bare være nøye med pakning og tettningsmiddel på register/vannpumpehuset. Da det ene bolthullet går inn i vannkanalen. Da er det bare ut med resten av blokk og veiv for å ta en full motor overhaling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Espen Olsen Skrevet 30. november 2020 Del Skrevet 30. november 2020 Slitt men jeg har sett verre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle3 Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 Sette i nye høy komp stempler da En ny og bedre kam i tillegg så får du en fin motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 Bare kamskift hjelper godt jfr noen kjente. Men ofte må matinntaket korrigeres for max uttelling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trs1750 Skrevet 19. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2020 Blir en del nye deler i motoren, men den blir nok holdt i std. utførelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.