Gå til innhold

Freelanderv6


Aasmund

Anbefalte innlegg

Et lokalt medlem har en slik for salg. De dukker opp nå og da, men sikkert ikke så mange. Antar at denne bilen er av en annen "verden" med V6 enn med 1.8. KV6 motoren har heldigvis ikke samme problem med toppakkningen(e) som 1.8en, men den har sine bakdeler likevel. Registerreimsbytte er kostbart og tidkrevende. VIS motorene i innsugsmanifolden tar ofte kvelden etter hvert. Tørst er den og. Og som med fireren, det er ikke nivåsensor på kjølevannet slik at dette må passes ukentlig. Ikke uvanlig at termostathuset sprekker opp og "vannet går". Dette kan være nok til å ta knekken på denne og. Sjekk etter spor av kjølevæske nede i V-en.

Ellers så har jo V6-eren korrekt lyd og drag :)

Endret av Mr Rover 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt 2 av disse - en kjøpt vi ny i 2002 og hadde aldri noen problemer med den. Sprek og morsom - mange turer mellom Bergen og Sogn som endte opp i totalt ca 50.000. km. Ble etter noe få år byttet i en ny Defender, men så kjøpte vi en brukt Freelander V6 i 2011 som også ble brukt mye frem til 2018 - da solgte vi den til Eirik (Lunde). Ble solgt med litt ulikt av feil på styringen (rør på servo som var eiret hull på bl.a.) men rustfri bil som generelt fortsatt var i bra stand. Spreke og morsomme biler med gode kjøreegenskaper og god komfort - men jada, bruker bensin når høyrefoten trykkes ned ;-). Kan ikke huske at vi hadde noen problemer med motorene - men disse bilene trekker jo på årene.  Har fortsatt en Jaguar x-type med 2.5 V6 i familien ("nesten" samme motor) - som min datter trives godt med.  For rundt 20 (!) år siden kjøpte jeg også 3 stk nye Freelandere 1.8 til firmaet mitt - men det er så lenge siden at jeg nesten ikke husker det lenger ;-) . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når denne kom på markedet var vi en tur i sandtaket sammen med forhandleren.  Det var imponerende å se hvordan V6'eren spiste seg frem i sandtaket og byksa opp bakker vi aldri hadde trodd den skulle forsere. Artig bil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...