Gå til innhold

D3: Ta ut pumpe I diesel tank


oggioffshore

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort dette og vet fremgangsmåte? 

 

Ser ut som delebilen har oppgradert tank fra 2010 utfra type pumpe som er montert. 

 

Har ny pumpe, men den heter wgs500110 og ser litt annerledes ut. 

Tanken var å bytte i delebil tanken for så bare bytte over tank. 

 

Men om det er ulike utgaver ute å går, går vel ikke det. 

Tenker som så at en 14 år gammel pumpet, som kontinuerlig sirkulerer diesel når motor går og bil er passert 220 K, vil børster etc nærme seg enden på livs syklus. 

 

 

IMG_20201122_140454.jpg

IMG_20201122_140457.jpg

IMG_20201122_140534.jpg

IMG_20201122_140509.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort denne jobben et par ganger. Sørg for å ha så lite diesel i tanken som mulig.

Når du løsner dekselet under tanken, løsner du også selve tanken så vær obs på at tanken må holdes oppe.

Det sitter en-veis ventil i tanken ved påfylling og den har holdt tett de gangene jeg har demontert.

Tanken må senkes kun litt ned før du må ta av alle slanger og ledninger/koblinger. De er ikke lange nok til at du kan ta ned tanken uten å løsne de.

Du risikerer å ødelegge lokket med mer hvis du tar tanken for langt ned før du løsner alt sammen.

 

Når alt er løsnet er det bare å ta tanken ned på gulvet, løsne den store slangeklemmer og ta av lokket. Her sitter det også et par slanger og 3 koblinger på som du må løsne. Selve tankarmaturet sitter fast med en spenne som bu må løsne. Tankarmatur med tankgiver, pumpe og filter er en del. Pass på så du ikke ødelegger tankgiver. Den sitter på en lang stang med flotør. Litt knot å holde på nedi tanken da det er en del rør og annet sjafs som må flyttes litt på og danderes både når du skal ha armaturer opp og den nye ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

Eg så det er forskjellig type pumpe hus 

På denne 07 modell er det den svarte. 

Utfra deg eg ser I UK, er det en 2010 utgave tank eller pumpe. 

 

Bestilte til min 06 modell, og den er type hvit.

Så det er kanskje forskjell på tilkobling oppe på tanken også... 

Er vel bare en måte å finne ut det på. 

Må uansett ned med min egen tank, da det er rustet hull i beskyttelse plate. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...