Gå til innhold

Pakker fra Kina vil ikke hit...


SveinHa

Anbefalte innlegg

 

Flere som sliter med pakker fra Kina? Har i mange år handlet litt småpjask fra Kina og aldri hatt noe trøbbel med det, tar litt tid men normalt levert i nærheten av korteste tidspunkt oppgitt.

 

Nå i høst er det blitt helt katastrofe, flere pakker er sendt og sporingen viser at pakken er innom flere steder, av og til helt fram til Norge også, men så stopper det helt opp og pakken "forsvinner". Har så langt ikke mottatt noen pakker i det hele tatt i høst. Selger ordner opp og refunderer kostnadene uten å mukke men det hjelper jo bare litt...

 

Siste pakken er bare en dag over max leveringstid men ser også ut til å ha stoppet opp:

 

image.png

 

Mistenker at dette har en smule med lockdown/plandemi å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånt sett ikke hatt noen problemer med slike leveranser i år - den siste forsendelsen mottok jeg vel for noen uker siden.

 

Men jeg sitter og venter på et par pakker nå som nærmer seg grensen - så vi får se.

 

Men så langt har "kommet fram" raten vært ganske så bra nær 100% her.

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mye tregere for tiden... 

 

Men kommer stort sett frem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper jevnt fra Banggood / Alibaba - var en periode med forsinkelser men de siste leveringene har gått raskt. Venter på en til nå så får vi se om julehandelen skaper forsinkelser. Fikk en ebay levering rimelig raskt (coil til en 1927 modell) - men venter på en pakning til vannpumpen på samme bilen.  Men som SveinHa skriver: Når noe forsvinner på vei fra China så er det aldri problem med å få refundert eller få ny forsendelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mye tregere for tiden... 

 

Men kommer stort sett frem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen ifra Kina, og som da får noen pakker derifra av og fra familie derifra. De fikk de til å gå til postkontoret å spørre de hvorfor det var av og til problemer med pakker til Norge. De fikk til svar at de ikke viste hvorfor, men de opplevde at til Norge så var det av og til problemer, men ikke til noen annet land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Efterlyste 3 pakker nå i dag på Post i butikk.. 2 postpakker og 1 Norgespakke.

Norgespakken har foreløpig brukt 7 arbeidsdager fra Moss til Spydeberg.

Innlevert Posten / Bring i Moss er siste oppdatering.

Postpakkene fra Kina ser ut som om de har gått ut fra Askim med 2 dagers mellomrom.

Men har aldri ankommet min postkasse.:angry:

Godt det ikke var julepresanger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Nok en pakke forsvunnet. I sporingen er den markert som levert for en god mnd siden (glemte ut hele greia) men da jeg påpekte at jeg ikke hadde mottatt fikk jeg prompte følgende svar: "Dear customer, Sorry for this problem. We might put wrong label on your parcel when packed it. We can refund you. Looking forward to your reply."

 

Eneste jeg har bestilt fra Kina siden sist pakke forsvant men har en ny bestilling på gang nå...

 

De kan jo ikke drive business når kunden ikke får det han har kjøpt om ikke der er ting vi ikke ser her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...